Di Sebalik Tabir Video Promo


Akhirnya dapat jugalah Mia buat video promosi kempen mengundi Mia untuk Blogger of The Year DiGiWWWOW Awards. Simple sahaja video ini. Lokasi di Bahagian Pengembangan dan Khidmat Teknikal, Pejabat LPNM Bandar Baru UDA pada hari semalam waktu rehat tengahari semasa kaum Adam , menunaikan solat Jumaat. Masa yang diambil selama satu jam.

Bukan senang nak rakam video, asyik tersasul sahaja. 19 rakaman yang telah dibuat, dan hanya ada 1 sahaja yang Mia rasa sesuai. Video tersebut Mia edit sedikit dalam Sony Vegas, cuma buang depan dan belakang video frame. Biasalah mula-mula, yang rakam punya suara pun terakam sekali dan yang last pula yang jaga masa pun cakap "dah" pun terakam juga. Kemudian render kepada .wmv format. Apa-apapun Mia rasa seronok dapat buat video. Khas untuk tatapan pengunjung blog ini untuk mengenali Mia dengan lebih dekat lagi.

Krew rakaman ini cuma ada 2 orang sahaja, Kak Aida dan Jun. Pelbagai idea yang diberikan untuk menjadikan video ini menarik. Terima kasih ya, sanggup layan karenah Mia ketika merakam video ini.




 


Dan inilah hasilnya...

Post a Comment

6 Comments