DiGi WWWOW Awards 2012 - Suara Mia Liana dan Sofea Berkempen Dalam GomoFM


DiGi WWWOW Awards 2012 - Suara Mia Liana dan Sofea Berkempen Dalam GomoFM

Ohh.. segannya Mia bila berulangkali mendengar suara Mia sendiri. Kelakar pun ada juga. Dah terasa macam pembaca berita pun ada. Tidak boleh nak elak kena rakam juga. Mia beranikan diri. Risau juga mana tahu ada yang akan kutuk Mia nanti.. Tapi Mia tetap positif dan anggap ini sebagai satu cabaran.

Semalam Mia telah rakam suara Mia sendiri, selepas itu, edit mana yang tak patut dan kemudian masukkan suara Sofea di bahagian belakang. Ada juga adjust amplitud getaran kasi besar sedikit dan kurangkan noise sedikit. Maklumlah rakam di rumah, kalau ada bunyi kecil yang lain, sila abaikan ya.. Hasilnya di save dalam format MP3. Bila dimainkan hanya 1 minit 25 saat. Kalau lama, nanti pendengar boring pula. 

Inilah untungnya kalau kita belajar Interactive Media, pendedahan kepada Sound Engineering. Nak tukar suara kartun pun boleh...

Mia nak ucapkan terima kasih tidak terhingga kepada Dee Jay KubiDee Jay Kak Pah dan juga Dee Jay Rafina Mimi dari  Radio GomoFM yang sudi untuk membantu dan sponsor siaran Mia berkempen setiap hari. Sememangnya GomoFM memang terbaik!

Mulai hari ini GomoFM akan menyiarkan Suara Mia dan Sofea... khas untuk pendengar setia GomoFM

Untuk dengar Suara Mia Liana dan Sofea Berkempen
Dalam GomoFM, klik SINI

Untuk Versi Pendek, klik SINI

p/s: satu persatu progress kempen berjalan seperti yang dirancangkan... alhamdulillah

Jangan lupa vote Mia nanti ya...



Vote Me Everyday
23 April - 13 May 2012

Post a Comment

6 Comments