image Cuaca Panas... Pakaian Di Jemuran Cepat Kering.. - Mia Liana

Sunday, July 29, 2012

# Family Matters

Cuaca Panas... Pakaian Di Jemuran Cepat Kering..

Cuaca Panas... Pakaian Di Jemuran Cepat Kering..

Panas betul cuaca hari ini... pakaian di jemuran akan cepat kering. Perkara yang paling digemari oleh surirumahtangga. Bila sidai pakaian, semua pakaiannya kering bila cuaca panas-panas begini.

Hari tu, masa musim hujan punyalah susah hati sebab banyak pakaian yang masih lembab dan tak kering sangat. Sidai pun dalam rumah dan dikeringkan dengan menggunakan kipas angin.


sukanya.. pakaian terkena panas matahari 

pemandangan luar rumah yang panas terik...

Bila panas terik macam ni, di bulan ramadhan memang terasa letih sedikit. Puasa pun kena buat kerja juga. Siapkan kerja-kerja rumahtangga perlahan-perlahan. Berpeluh-peluh juga... Rehat bila dah penat....

p/s: buka puasa nanti nak minum air sejuk lah.... 

16 comments:

  1. Dekat kawasan Talif pulak seperti hujan kemudian panas, hujan, panas...boleh demam dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo kalau gitu kesian kat budak2... mudah demam kalau cuaca sentiasa berubah.. huhuhu..

      Delete
  2. Tempat Arol pun dah beberapa hari panas terik. Jemuran kering, tekak pun sama kering. Hehe! Dugaan di bulan puasa. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo samalah kita... kalau yang tanam pokok bunga, memang kena siram air banyak skit setiap hari. kalau tak, layu nanti...

      Delete
  3. bukan pakaian jaa cepat kering, kita pun cepat kering, hikk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kita kering... rehat2 ajelah sampai buka puasa... huhuh

      Delete
  4. huhuhu. kalo panas terik. siap2 jemur dalam rumah. dah siap baju sidai luar. kurang sikit kena panas

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok juga kalau macam gitu... :) dalam rumah pun terasa bahang panas juga...

      Delete
  5. kalau hujan, xsyok kan basuh baju? baju berhari-hari tak kering..huhu
    tapi best gak mandi hujan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... macam tak puas hati je kalau baju tak kering.. psstt dulu masa kecik2 kak mia suka mandi hujan, rasa syok sangat... hehehe

      Delete
  6. skrg mmg panas btol...dugaan bln pose....ble waktu bbuka, mmg air je sebat dlu...mknn tolak tepi jap..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... bila buka memang minum air dulu sampai 2 atau 3 gelas pastu baru makan... hehehe...

      Delete
  7. betul tu mia...panas2 ni rasa nak basuh selagi ada baju kotor..sebab kalau dah musim hujan kang...baju asyik lembab je lah tak kering..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ida.. samalah kita... abis semua dibasuhnya semalam, siap dengan cadar tilam dan alas kaki sekali... hehehe

      Delete