Don't Lose It All. Time To Get Data.


Hubungan amat penting dalam hidup kita seharian sama ada hubungan kekeluargaan, persahabatan, dan percintaan. Kita tidak boleh keseorangan. Hidup ini tidak akan lengkap tanpa mereka di sisi. Tidak mengapa jika berada berdekatan. Tetapi bagaimana jika berjauhan? Bagaimana untuk berhubungan dengan mereka yang jauh? Terutamanya bagi pasangan sedang bercinta. Terlalu banyak dugaannya.

Video kisah Amy dan Nick..

Eh! Apa yang sudah berlaku? Pada mulanya mereka gembira dan bahagia. Tetapi bila sudah berjauhan, hubungan menjadi terbatas dan hanya bergantung kepada laman sosial untuk bertanya khabar. Macam-macam boleh berlaku. Apabila terputus hubungan, akan merasa sedih dan tertunggu-tunggu balasan dari Nick.
  • adakah Nick telah berubah hati?
  • adakah Nick telah berjumpa dengan gadis lain?
  • adakah terdapat perselisihan pendapat atau fahaman ketika berhubungan?
  • adakah Amy akan menjalinkan hubungan dengan teman lelakinya?
  • nantikan apa yang akan terjadi seterusnya...
Apa yang berlaku pada Amy dan Nick, sebenarnya lumrah dalam kehidupan kita. Terkadang kita tidak boleh biarkan ianya berlaku. Jika tiada pelan data, amat sukar untuk kita berhubungan.

Kongsikan pandangan atau pendapat anda tentang video ini di 
Perkongsian Daripada Mia
Pengalaman Mia, bila berjauhan dengan keluarga memang kuat benar rasa rindunya. Lebih-lebih lagi ketika terpaksa bekerja jauh (outstation) atas urusan mesyuarat atau kursus. Selalunya Mia akan gunakan aplikasi Skype supaya dapat melihat video dan mendengar suara Suami Mia dan Sofea. Rasa lega dan dapat juga melepaskan rasa rindu.


Juga bila ingin berhubungan dengan rakan-rakan sepejabat yang rapat dengan Mia, Mia gunakan aplikasi WeChat yang amat menyenangkan. Boleh hantar teks, gambar, video dan juga suara.


Segalanya amat mudah dengan teknologi mudah alih masa kini juga dengan pakej pelan data yang menghubungkan kami. Ada kalanya jika tidak dapat berhubung akan terasa perasaan bimbang, risau dan juga rindu. Memang pelan data amat penting bagi Mia dan menjimatkan.

Langkah seterusnya? 
Kini pelan data adalah keperluan untuk kita semua berhubung. Hanya perlu dail *128# untuk melanggani mana-mana pakej pilihan. Untuk keterangan lanjut, sila layari http://www.xpax.com.my/c1.php

p/s : entri sticky post ini dimasukkan pada 11.58 malam 24 Disember 2012

Post a Comment

23 Comments

  1. dah kahwin lagi perlu data kan? hehehe

    ReplyDelete
  2. oh wechat 1 malaysia tu? hehe dah siap ada dalam phone . Kihkih .. dapat tahu pun dari pihak pengiklanan jugak

    ReplyDelete
  3. wechat dah download tp tak reti guna... adoi...

    ReplyDelete
  4. percintaan jarak jauh yg menyodihkan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentingnya internet dan pengurusan data(maklumat) untuk hubungan jarak jauh. Hubungan antara ibu-bapa dan anak2, pasangan dan keluarga serta sahabat handai.

      Delete
  5. Memang bagus kan Mia tapi akak belum gunakan lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe kak... nanti bila dah jadi keperluan, akak gunalah...

      Delete
  6. memang bagus teknologi sekarang... eratkan hubungan sesama insan..
    harus guna dengan betul jangan sampai ada yang menabur fitnah..

    *eh? kena ke dengan entri. ^_^*

    ReplyDelete
  7. Jangan kehilangan orang yang tersayang tanpa khabar berita. Eratkan perhubungan dengan kaedah2 telekomunikasi yang canggih dan terkini.

    ReplyDelete