image Senyumlah - Mia Liana

Monday, 22 July 2013

# Pearl

Senyumlah


Walau apa pun halangan yang menimpa, jangan lupa untuk senyum dan kita akan terasa begitu lega. Perhubungan antara manusia seringkali ada pertelingkahan, pergaduhan dan ketidakpuashatian yang mengakibatkan perasaan sakit hati dan geram. Mia kongsikan kata-kata madah yang sesuai dengan konteks ini.


Tersenyumlah di hadapan orang yang menyakitimu
kerana mereka akan lebih sakit hati
melihat dirimu masih mampu tersenyum
setelah apa yang mereka lakukan

sumber : SINI

positifkan diri supaya tidak terlalu stress...

47 comments:

  1. senyum seindah suria yg membawa cahaya senyumlah dari hati duniamu berseri.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. wahhh.. melebar betul sampai nampak lesung pipit tu... hehehhe

      Delete
  3. betul2. sentiasa senyum walaupun orang tak suka kita.
    thanks for this entry :)

    ReplyDelete
  4. Senyum comel2 sampai telinga.. hehee jom singgah blog saya http://syiqahshahar.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru sempat singgah tadi. salam kenal ya... tersenyum je ni... ;)

      Delete
  5. Betui tu kak.. Stju sgt.. Kdg2 jdi x sioman org yg nk jatuhkn kita tu bila tgk kitavmmpu bangkit dgn snyuman..

    ReplyDelete
  6. senyum itu sedekah yang paling berharga mia..it cost nothing to smile...

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. bagus kan paly.... time ramadhan ni lah kena banyak sedekah.. ;)

      Delete
  8. senyum terapi terbaik untuk minda.. :D

    ReplyDelete
  9. senyum sokmo =) senyum itu manis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni kena hati2... banyak semut akan datang... heheheh

      Delete
  10. Replies
    1. hmm... bagus ni cik akak.... penawar penyakit hati...

      Delete
  11. setuju . senyum itu pengubat segala penyakit :)

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. wahhh.. ni yang mia suka ni... semua mesti tengah tersenyum tengok entri ni... kan...

      Delete
  13. tepat sekali...itu adalh cara terbaik untuk balas orang menyakitkan hati kita..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... balas dalam diam tapi menikam senyap2... hehehe

      Delete
  14. senyum tak perlu kata apa-apa :)
    tak payah men"stress"kan diri dgn hal2 yg x berfaedah :D

    ReplyDelete
  15. Senyum tak perlu kata apa-apa~ ^____^

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum mia...betul tu senyum itu satu sedekah yang amat bermakna...;)

    ReplyDelete
  17. senyumlah buat tak tahu apa orang nak cakap.....hehe

    ReplyDelete
  18. Senyumlah biarpun pahit..
    Namun pernah juga menghadapi situasi tak mampu senyum biarpun dipaksa. huhu..

    ReplyDelete
  19. Setuju dengan Kak Mia... Senyum memang ubat bagi Eraz..

    ReplyDelete