Cara Berhenti Merokok Dengan Mudah Dan Cepat

Saturday, December 21, 2013

Cara Berhenti Merokok Dengan Mudah Dan Cepat

Diakui memang sukar untuk membuang tabiat merokok bagi perokok tegar. Tidak perlu risau atau bimbang, ada cara berhenti merokok dengan mudah jika anda mencuba VIVIX Shaklee. Ianya cepat, selamat dan berkesan.

Sebelum itu, jom kita tengok video ini...

Video Berhenti Merokok Dengan VIVIX Shaklee

Tahukah anda mengikut kajian, jika anda merokok, secara saintifik jangka hayat anda lebih pendek berbanding yang tidak merokok? Ya memang perokok pun sudah sedia maklum tapi kenapa masih tak dapat buang tabiat buruk ini? Belum lagi senarai panjang keburukan-keburukan merokok yang lain. Ini adalah kerana, merokok mengakibatkan satu ketagihan yang terlampau.

Ramai yang telah cuba sedaya upaya mencari jalan untuk berhenti tapi biasanya berakhir dengan merokok semula bukan? Jika anda seorang isteri, mesti sangat tertekan dengan suami seorang perokok. Anda telah cuba pelbagai cara dan produk tapi lepas beberapa ketika masih juga nak merokok. Cara susah dah buat, cara mudah berhenti merokok pun dan cuba tapi kenapa ya masih juga tak dapat buang tabiat tersebut? 

Sebelum itu mari kita lihat keburukan-keburukan merokok yang anda mesti tidak mahu dengar walaupun dalam hati hanya Tuhan saja yang tahu. Pertama sekali, anda kena terima kenyataan yang anda memang sedang melalui proses merosakkan badan anda dan anda berhak tahu apakah kerosakan dan kekurangan yang anda sedang dan bakal alami.

  1. Merokok menyebabkan kehilangan vitamin dan mineral yang penting dalam badan terutamanya kalsium menyebabkan tulang menjadi semakin rapuh.
  2. Deria hidung kurang sensitif.
  3. Gigi mudah rosak dan gusi senang membengkak selain dari warna gigi menjadi kuning. Ia juga menyebabkan gigi anda mudah tercabut dan rongak sebelum sampai usia yang sepatutnya.
  4. Jika anda sakit, antibodi badan lebih lemah berbanding jika tidak merokok. Ia juga mengurangkan keberkesanan ubat yang dimakan dan proses penyembuhan mengambil masa lebih lama.
  5. Keupayaan fizikal dan mental lebih mudah terganggu.
  6. Keupayaan dan keinginan seksual juga berkurangan.
  7. Boleh menyebabkan ulser perut
  8. Mudah dapat asma dan gangguan sistem pernafasan.
  9. Penyakit jantung.
  10. Kanser larinks dan esofogus.
  11. Kanser paru-paru.
  12. Kanser pankreas.

Dan banyak lagi yang saya tak senaraikan. Saya tahu dalam setiap detik hati perokok ada tersimpan niat untuk berhenti merokok. Namun ketagihan merokok yang melampau membantutkan usaha-usaha murni anda untuk berhenti. Jadi apakah yang boleh syorkan untuk menghapuskan ketagihan merokok anda buat selama-lamanya?

BERHENTI MEROKOK 100% DENGAN VIVIX SHAKLEE


Tunggu apa lagi... Ramai sudah mencuba dan berjaya berhenti merokok dengan cara ini. Anda pula, bagaimana?


Untuk mengetahui dengan lebih lanjut sila klik SINI

atau klik link di bawah ini :

DAN
>
atau hubungi terus :

Nama: Mama Iman @ Farha @ IbuCergas
Emel: ibucergas@gmail.com
Phone/message/wassap: 013-3355598
&

25 comments:

  1. Sya x merokok kak Mia :)
    Tpi ape2 pun..thanks for the tip and introduce the product

    ReplyDelete
  2. ala tb kne berhenti merokok laa gamaknnyeee ;p

    ReplyDelete
  3. nak berhenti merokok mungkin ssh tp kalau kekal berusaha InsyaAllah boleh:)

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum,..kak mia,

    wahh.. byk keburukan merokok nie kan... kena cepat berhenti merokok/

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mselim.... memang banyak buruknya dari baiknya...

      Delete
  5. cepat rawat sebelum parah... jika nk seribu daya, tak hendak seribu dalih..

    ReplyDelete
  6. Susah kak nak sedar kan mereka.. Kecuali diri mereka sendiri..

    ReplyDelete
  7. Semoga bermanfaat buat perokok yg bertekad utk berhenti merokok..

    ReplyDelete
  8. Cara nak gunakan Produk ni mcm mna ehh ?

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.