Malam Yang Tenang Dan Sunyi

Tuesday, December 24, 2013

Malam Yang Tenang Dan Sunyi


Malam yang tenang dan sunyi
Ditemani cahaya bulan menyinari
Bunyian unggas memecah sepi
Tatkala ingin melelapkan diri

Malam yang tenang dan sunyi
Kubermunajat padaMu Ilahi
Mohon petunjuk dan hidayah sekali
Moga hadir ke dalam mimpi

Malam yang tenang dan sunyi
Jangan ditangisi bila ia pergi
Akan kembali keesokan hari
Pabila hilangnya sang mentari

Malam yang tenang dan sunyi
Sukar diluahkan dengan puisi
Hanya diri ini yang memahami
Betapa indahnya di malam hari

nukilan Mia di malam hari.... (^_^)

29 comments:

  1. mmg indah malam ini kak.. tapi cuaca mlm ni kat tempat saya panas,,, nak hujan kot nie,, :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuppp... kalau rasa panas memang nak hujanlah tu, tandanya....

      Delete
  2. Malam yang tenang dan sunyi
    Sukar diluahkan dengan puisi
    Hanya diri ini yang memahami
    Betapa indahnya di malam hari..

    :)

    ReplyDelete
  3. sempat berpuisi ye..:),,indah pemandangan mlm ni di JB.. sy suka membaca alam..sebab ianya penuh dengan tanda2 kekuasaanNya.. mia, jom join GA kawan sy, http://mayabeautyempire.blogspot.com/2013/12/simple-giveaway-by-amylia.html

    ReplyDelete
  4. wah kak mia berpuisi...hehe...puitisnya...ya sungguh indahkan ciptaan Ilahi..:)

    Selamat malam :)

    ReplyDelete
  5. malam yang x brapa nak sunyi kat tempat saya..esok cuti.so malam ni banyak la aktiviti

    ReplyDelete
  6. kat kelatan hujan mlm ni..x sunyi sgt...bunyi hujan turun

    ReplyDelete
  7. Malam penyubur jiwa, memberi ketenangan & juga kekuatan.. :D

    ReplyDelete
  8. macam cantik jer pic tu.....melaka jammed kalau time cuti-cuti nie....sesak giler.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo macam tu... ye la.. kan tempat bersejarah dan pelancongan, tentu ramai yang datang...

      Delete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.