Stok Air Badak

Sunday, December 8, 2013

Stok Air Badak


Inilah stok air badak yang baru. Suami Mia beli tadi. Sofea pun minum juga. Tadi petang badannya panas tiba-tiba. Sekarang dah reda. Dah suam-suam sedikit. Kalau Sofea, susah nak minum ubat.

Mia pula sakit tekak dan panas dalam badan. Minum ni, dah semakin pulih. Batuk dah nak hilang. Maklumlah cuaca musim hujan. Panas cuma di waktu pagi.

Pelik juga kenapa panggil air badak. Mungkin sebab ada gambar badak kat botol ini. Nama sebenarnya ubat air penyejuk badan.

minum... jangan tak minum...

23 comments:

  1. Sy mmg slalu minum air tu, especially klu bnyk buat kerja2 luar.. mmg menyejukkan.. mlm pun mudah tidur.. :)

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum...kak mia,

    nie kes panas badan nie...

    mselim3

    ReplyDelete
  3. Yong pun ada 2 botol kat rumah. asyik sakit tekak je kebelakangan ni

    ReplyDelete
  4. MSA DEMAM, MMG BALUN AIR NI HABIS-HABISAN.

    ReplyDelete
  5. memang dari dulu pun sy panggil air badak...cuaca yang tak menentu nie kena jaga kesihatan...memang musim demam sekarang nie kak

    ReplyDelete
  6. Air ni dari Eraz kecik lagi muncul.. Abah selalu belikan..

    ReplyDelete
  7. lama tak cari air ni...dolu kalo anak sulung demam, mmg ini la yg di cari...alhamdulillah anak kedua ni kurang demam...tak da la mencari

    ReplyDelete
  8. haah.. kalau demam mesti nak beli air badak ni kan..

    ReplyDelete
  9. mak cik nor klu dia xchat dia minum air nie la..:)

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum mia...betul tu bila bdn x sihat jer mesti cari air badak ni...:)

    ReplyDelete
  11. dulu selalu minum air cap badak nie utk sejuk kan badan.. tetapi skg sy dah tukar, cari 100+ je..

    ReplyDelete
  12. dengar...tak berapa bagus minum air nie.....

    ReplyDelete
  13. sebab ade gambar badak tu kot sebab tu panggil air badak.tak tahulah kalau sebab lain..

    ReplyDelete
  14. sy mmg xleh minum air ni... terus dapat asma, sbb mmg betul2 sejuk air ni... minum barli atau cincau je utk penyejuk badan...

    ReplyDelete
  15. Agaknya badak air kan suka berendam dalam air.. Tu yg letak gambar badak.. pastu panggil air badak.. hikhik! ^^,
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. nad tak pernah minum air badak..lain rasanyer..nad selalu minum air suam je

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.