Tabung Pendidikan Sofea

Thursday, December 26, 2013

Tabung Pendidikan Sofea

Amboi... dah berat dah ni. Sibuk Sofea nak kira duit tabungannya. Maka, malam tadi operasi mengira duit tabung harimau dan tabung haji. Sukanya Sofea... kira duit dengan ayahnya.

Tahun ini dah tiga kali tabung Sofea penuh. Selalunya semua duit syiling Mia dan Suami Mia yang ada, Sofea akan masukkan ke dalam tabung-tabungnya. Begitulah rutinnya setiap hari bila kami balik rumah dari bekerja. Sofea akan minta duit syiling untuk dimasukkan ke dalam tabungnya.

Jom tengok hasil kiraan duit tabung Sofea tengah malam tadi...



Menabung demi pendidikan Sofea di masa depan. Memang dah tanamkan minat dia sejak kecil lagi supaya menabung.

hari ini masukkan duit ke dalam bank sama-sama dengan Sofea... (^_^)

Entri yang berkaitan :
- Bila Sofea Mula Menabung - 2011
- Bila Tabung Maybank Sofea Dah Penuh - 2012
- ASB Kanak-Kanak Untuk Sofea - 2013

57 comments:

  1. demi masa depan anak-anak.. :-) syabas..

    ReplyDelete
  2. saya dulu pun penah ada tabung rimau maybank tuuu.tapi ni tah mana hilang nya.hihihi

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...wah seronoknya sofea...bila dah besar nanti boleh gunakn utk belajar yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mama.... begitulah hendaknya...

      Delete
  4. bagus sikit2 jadi banyak..kita pun suka kumpul duit syiling

    ReplyDelete
  5. bagus2.
    MG smpai skank duk msuk syiling lam tabung
    mmg kdg2 mntk ngn adik badik ngn ayah syiling
    hehe :P

    ReplyDelete
  6. bagus..hehe sy suka menabung gak..menabung duit syiling..wahaha~ sbb mls nk bwk duit syiling bila keluar sy letakkan dlm 1 bekas..lama2 tgk wah dah makin byk..>,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguslah... kalau dah banyak, boleh simpan kat bank atau asb..

      Delete
  7. macam akak memang suka menyimpan di tabung....banyak koleksi tabung my kids....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tentu seronok tu... ada pelbagai jenis tabung...

      Delete
  8. bagus kak...so nnt tak payah nak harapkan PTPTN kan..? lagi bermakna bila belajar guna duit sendiri :)

    ReplyDelete
  9. banyak jugak tu..menabung untuk masa depan..bagus2.

    ReplyDelete
  10. eloklah menyimpan sekarang ni kan, makin lama makin mahal

    ReplyDelete
  11. Eh sama lah dkt rumah huhhuhuhu sape tak basuh pinggan, tak kemas bilik denda rm2 rm2 hehehhe tengok2 kira syiling dah sampai beratus huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... siap buat macam tu lagi. ok juga...

      Delete
  12. alhamdulillah..baguslah sofea dah ada tabungan...untuk masa depan dia jugak kan,...

    ReplyDelete
  13. Wah bagus sofea.Menabung dari kecil :)
    New Entri Updated : Long Time No See

    ReplyDelete
  14. salam,
    hehehe....kak mia, kita pun ada tabung - tabung haji tu... ishishish... ada lagi rupanya TH keluarkan tabung tu yer...
    good job sofea.... erm, jom sofea, kita p shopping kat sogo... hehehehe...
    (racun betul auntie ne... hehehehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.... amboi buat shopping ke... huhuhu yang ni menabung untuk pendidikan sofea je...

      Delete
  15. wah.. bgs2.. kecik2 dh belajr menabung.... :)

    ReplyDelete
  16. wahhh..bagus2x. Kecil2 dah belajar menabung

    ReplyDelete
  17. Comelnya, kecik-kecik lagi dah tahu hargai duit, hehe. Sye pun same, sampai sekarang maseh suka mintak duit sen-sen dari mak bapak kalau ada baki, tapi duit sen-sen tu saye letak merata-rata, hmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ok tu... cuma simpanlah kat tabung....

      Delete
  18. amalkan budaya menabung untuk masa depan :) baguskan!

    ReplyDelete
  19. Boleh buka akaun SSPN dan simpan dalam tu.

    ReplyDelete
  20. Menabung adalah amalan yang baik di pupuk dari zaman kanak-kanak lagi..

    ReplyDelete
  21. Baguslah kecik2 dah pandai simpan duit :)

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah.. baguslah.. menanam minat menabung sedari kecil.. :)

    ReplyDelete
  23. sy dulu kecik2 mcm tu jugak kak mia.. hehe.. simpan sikit2, bila tabung dah penuh, excited je kira duit. hehe

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.