Tarikh Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2014

Tuesday, December 31, 2013

Tarikh Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2014

Mulalah Mia cari pekeliling yang umumkan Tarikh Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2014. Jumpa juga akhirnya, pekeliling tersebut ialah Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 4 Tahun 2013.

Haruslah ambil tahu sebab boleh merancang perbelanjaan pada tahun depan. Perlu jimat cermat sebab semua benda dah naik. Kalau tak rancang betul-betul bajet rumahtangga, boleh semput juga tengah-tengah bulan.

Jom tengok...


Bulan Januari 2014
Hari Khamis 23/1/2014 (Tahun Baru Cina 31/1/2014 - 1/2/2014)

Bulan Februari 2014
Hari Selasa 25/2/2014

Bulan Mac 2014
Hari Selasa 25/3/2014

Bulan April 2014
Hari Khamis 24/4/2014

Bulan Mei 2014
Hari Khamis 22/5/2013 (Pesta Keamatan 30 - 31/5/2014)

Bulan Jun 2014
Hari Rabu 25/6/2014 (Hari Gawai 1 - 2/6/2014)

Bulan Julai 2014
Hari Selasa 22/7/2014 (Hari Raya Puasa 28 - 29/7/2014)

Bulan Ogos 2014
Hari Isnin 25/8/2014

Bulan September 2014
Hari Khamis 25/9/2014

Bulan Oktober 2014
Hari Khamis 16/10/2014 (Deepavali 23/10/2014)

Bulan November 2014
Hari Selasa 25/11/2014

Bulan Disember 2014
Hari Khamis 18/12/2014 (Krismas 25/12/2014)

Wajib tahu kan? Memang Mia kakitangan kerajaan kiranya bekerja di sektor awam. Setiap kali tahun baru, Mia pasti akan catitkan di kalendar bagi memudahkan urusan bajet perbelanjaan. (^_^)

penting dan kena ada perancangan untuk bajet perbelanjaan setiap bulan....

44 comments:

  1. Assalammualaikum...kak mia,

    jangan boros dah.. jimat kena jimat semua barang dah naik..

    mselim3

    ReplyDelete
  2. hehehe...yg ni mmg kena amik tau...lagi-lagi brg skrg dah naik..

    ReplyDelete
  3. Betul kak..saya dah siap kira bajet setiap minggu untuk petrol dan tol serta duit untuk makan.

    ReplyDelete
  4. Kak..mintak izin nak copy paste dkt blog sy ye.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. orait nas.. nanti backlink kan ke entri ni... tq..

      Delete
  5. untuk orang bisnes pon perlukan ini..hikss..

    www.hasyanaurah.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... tapi 2014 dah takleh nak shopping sewenang-wenangnya... huhuh

      Delete
  6. betul. senang sikit nak merancang perbelanjaan ni :)

    ReplyDelete
  7. Peniaga pun kena pandai susun jadual promosi lah lepas ni.. semua kena pandai cari peluang yg terbaik diwaktu semua harga barang naik ni.. :)

    ReplyDelete
  8. hamboii...hamboiiii....list awal2 ekk..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.