Bila Orang Mula Tak Suka

Monday, April 14, 2014

Bila Orang Mula Tak Suka

Kata-kata motivasi di pagi ini. Rasanya memang ada antara kita pernah alami perkara yang sebegini. Kat mana-mana pasti ada orang yang tak suka kita, walaupun kita ini tidak pernah berbuat jahat pada mereka. Biasalah.. itu yang dinamakan kehidupan.


Bila orang mula tak suka
Kita lawan dengan doa
Bukan dengan kata-kata

Berat juga nak buat ni. Kalau yang panas baran pasti dah bergaduh. Tapi kita lawankan dengan doa, agar keadaan tidak menjadi tegang. Walaunpun kita tak bersalah. Orang yang tak suka kita ni, nanti lama-lama akan terasa sendiri dan berubah baik pada kita. Selalunya macam itu la...

banyakkan bersabar..

65 comments:

  1. sokong dengan kata2 ni, tapi ada orang tu kak, doa2 dan doa, makin hari makin menjadi pulak...uhukss... tak apa teruskan berdoa dan sedekahkan al-fatihah ye tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tu la.. selalu macam tu. takpe. kita bersabar je ya..

      Delete
  2. betul 2.....lumrah kehidupan sebagai manusia..apa yang dia x suke pown kite xtw...kenal pown x kdang2 thu nme je dah x suke....manusia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehidupan harus diteruskan.... kita pun takleh buat apa...

      Delete
  3. Mestia da sebab kenapa org tak suka.
    Betul berdoalah yg terbaik moga sama-sama dpt petunjuk.
    Sebab kadang kita tak sedar salah-silap kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam kes ni... kita takde buat pape pun kat dia.. dia boleh canang yang bukan2 pasal kita. cukup menguji kesabaran... huhuh

      Delete
  4. dulu saya lawan dengan kata2. Sebab taknak kalah kan. Sekarang ni kalau kena maki, senyap je.. ^_^ Heheh..

    ReplyDelete
  5. Betul tu. huuu. Kita hanya mampu bersabar :)

    Singgah follow.hiii. Sudi follow kembali :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar dan terus bersabar.... tq ya sara..

      Delete
  6. abaikn mereka yang xsuka kita..satu xsuka kita ada seribu lagi xsuka dengan mereka..hehehe

    ReplyDelete
  7. peringatan yg baik..thanks berkongsi.. :D

    ReplyDelete
  8. kalau ada orang tak suka kat kita, actually kita nak buat macamana kan? sebab yang ada masalah sekarang ialah dorang bukan kta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yupp betul tu.. kalau ditegur nanti kang jadi gaduh pula. diam ajelah..

      Delete
  9. kena pekakkan telinga kalau begini.....mendiamkan diri dan berdoa.....

    ReplyDelete
  10. thanks kak mia :) qila share dekat instaaa hehe <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 qilah.. haah kak mia perasan kat instas tadi.. cute..

      Delete
  11. Assalamualaikum kak mia, betul tu. jangan ditambah api pada bara yang sedang panas. hehehee ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam sheila.. kena cari air la nampaknya...

      Delete
  12. betul tu kak , sekarang pun ada org tak suka kite . hehe :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita biarkan aje dia.. hehehe leh geng ni..

      Delete
  13. kita tak dapat nak puaskan hati semua orang
    lumrah dah nama manusia mesti ada yg iri hati dan dengki
    be positive n stay strong sis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitulah nampaknya... tengah kuatkan diri ni...

      Delete
  14. apa guna berdebat jika ia mengeruhkan lg keadaan... Hidup ini pendek masanya maka jgnlah dipendekkan lagi dgn kekeruhan. Berdoalah mohon kepada Allah swt.

    ReplyDelete
  15. Sabar je. Ada sebab kenapa orang tak suka.

    ReplyDelete
  16. Biasalah orang melayu ramai yang jadi doktor falsampah tak bertauliah. Lagi2 kalau berkerja dengan semua melayu....macam2 falsampah yan terbit. Tapi tahap kesabaran ada had...kena juga berkata-kata sekali sekala

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ni.. alhamdulillah. boleh handle lagi...

      Delete
  17. tak semua orang suka kita kan..apa yang penting, berbuat baik dgn semua orang dgn layanan yg baik dan doa yang baik² je :)

    ReplyDelete
  18. berdoa adalah jalan yg terbaik...tp klu buat sakit hati...mau gak lawan...hehehehe...sabar la byk2

    ReplyDelete
  19. yup..mmg kdg2 rasa down sgt. tp panjatkan dgn doa. harap ringgan skit beban di dada. nice share

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum mia...betul tu kena bykkn bersabar...:)

    ReplyDelete
  21. sokong,kak :) bila orang dah tak suka,apa yg kita cakap @ buat,tak betul kt mata orang tu. yg penting sabar dan tetap layan orang tu dengan baik. tak elok gaduh2 ;)

    ReplyDelete
  22. itulah yang saya buat kak. saya sebolehnya berdoa agar Allah tak tanam perasaan benci pd orang yg tak suka saya

    ReplyDelete
  23. btol.. xnak lawan kata2 ngan org yg panas baran ato pun jenis yg xnak mgalah ni.. tmbh skait hatii jaa.. huhu.. better diam .. ~~

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.