Sehina Hina Orang Yang Dihina

Monday, April 21, 2014

Sehina Hina Orang Yang Dihina

Perkongsian gambar yang begitu mendalam maksudnya. Kata-kata peringatan buat mereka yang suka menghina orang.

Sehina hina orang yang di hina,
lagi hina orang yang menghina sebenarnya.

Jangan sampai apa yang dihina, berbalik pada diri.

Nampak tak, begitu pedas dan tajam ayat atau madah atau kata-kata ini. Haruslah berhati-hati dengan kata-kata dari mulut sendiri. Renung-renungkan..

mood tazkirah..

26 comments:

  1. seperti bola..bila kita baling dekat org, orang akan baling dkt kita blik =)

    ReplyDelete
  2. Ok...statement ini memang sangat srtuju sebab Fuza pernah tengok sendiri reality kejadian di dalam kehidupan.
    Kata orang jangan meludah merata takut nanti terjilat ludah sendiri, sendiri tak perasan..
    Wallahuallam

    ReplyDelete
  3. Org yg baik takkan merasa mulia dan menghina org lain..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kak Mia...setuju sangat ni...janganlah kita sesekali menghina sesorang..

    ReplyDelete
  5. Hina menghina nie dah memang Phd Melayu dah sebati pun. Biarkan ajelah...

    ReplyDelete
  6. Bab hina/kutuk/maki orang lain ni memang cukup bahaya kalau diperhatikan betul-betul... sebab dosa sesama manusia berat nak selesaikan... ni hadith tentang amaran hina/kutuk/maki/cerca orang lain...

    ReplyDelete
  7. Betul tu... Bkpe la nk hina org... Allah pun x hina hambaNya...

    ReplyDelete
  8. Whoaaa.. Kak mia.
    Betul lah, ayat tu pedas sikit.
    Jgn sampai berbalik kan.
    Hina lah hina. Nanti kang......... Hehe

    ReplyDelete
  9. Ayat yang sangat berbisa..betul tu kak orang yang menghina tu lebih hina dari yang di hina

    ReplyDelete
  10. setuju sangat....selalu ler muhasabah diri sendiri.....

    ReplyDelete
  11. Setuju Mia. Jika ada yang tak kena jangan sesekali dihina. Tegurlah secara berhemah. Kita tak tahu kesudahan hidup kita; baik atau sebaliknya..

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum mia...mmg sokong sangat...:)

    ReplyDelete
  13. Betul tuh sy setuju..biarlah org hina kita...

    ReplyDelete
  14. Jangan menghina sesiapa dan sentiasa berbuat baik dan bercakap yang baik².jujur dari dalam hati :)

    ReplyDelete
  15. Sehina hina orang yang di hina,
    lagi hina orang yang menghina sebenarnya.

    Jangan sampai apa yang dihina, berbalik pada diri

    #Harapnya semua akan faham akan maksud ayat tu..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.