Tukar Tayar Kereta

Saturday, April 5, 2014

Tukar Tayar Kereta

Ketika ini sedang tukar tayar kereta Mia. Memang dah sampai masanya.. sudah cecah 102,000km. Tempohari tukar tayar masa 50,000km.




Tukar tayar baru kat Parit Raja, Batu Pahat. On the way balik kampung keluarga Mia. Gerak ke sini dari Johor Bahru pagi tadi. Ada kenduri kahwin saudara kat sini.

sayang sangat kat kereta ni...

36 comments:

  1. Kita biasa tukar tayar cuma bila ada tanda2 tayar kembung..
    X pernah plk ikut meter..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum mia..bila dah cukup masa mmg kena tukar jugakan kalau x nanti susah juga dibuatnya...:)

    ReplyDelete
  3. waa tukar tayar ikut km ker? macam servis... saya setahun sekali hahahaha bila nak balik kelantan raya.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... suami mia la yang schedule kan...

      Delete
  4. I'll change according to the tyre condition.

    ReplyDelete
  5. wahhhh,tak sabar gak ni nak tukar tayar,tapi tapi tapi.... fulus takde,haha

    ReplyDelete
  6. dkna tukar tayar pon bila tengok keadaan tayar tu dah teruk dan perlu tukar..tak tau lak tukar tayar ikot kilometer..

    ReplyDelete
  7. memang patut tukar utk menjamin keselamatan..

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum...kak mia,

    tukar tayar utk keselamatan...bila dah tiba masa ... nyer.

    mselim3

    ReplyDelete
  9. alamak! jangan la bg sally ingat kak..hahaha

    ReplyDelete
  10. Baguslah ikut dia punya ketetapan. Barulah selamat.

    ReplyDelete
  11. Mengikut pengalaman Tayar kereta kebiasaannya dengan keadaan cuaca dan jalanraya di malaysia boleh tahan 50,000km tambah tolak. Dan kalau ikut tahun...tak tahu. Apapun keselamatan lebih penting. Wang Ringgit tak boleh menggantikan nyawa.

    ReplyDelete
  12. tukar tayar bila tayar dah sampai masa untuk tukar. :) bagus kak mia ikut km tukar tayar.

    ReplyDelete
  13. sakit kereta kena ambik tahu kan kak mia sblm dia melarat

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.