EPHYRA : Banyakkan Susu Badan Dan Kulit Cantik Berseri Serta Anjal

Wednesday, September 3, 2014

EPHYRA : Banyakkan Susu Badan Dan Kulit Cantik Berseri Serta Anjal


EPHYRA : Banyakkan Susu Badan Dan Kulit Cantik Berseri Serta Anjal

EPHYRA kini semakin bertakhta di hati ramai pelanggannya yang kian semakin ramai jumlahnya. Walaupun baru sekali minum, pasti akan terasa kesannya. Namun, adakah anda tahu bahawa EPHYRA juga mampu banyakkan susu badan di samping kulit menjadi cantik berseri serta anjal?

Ibu mana yang tidak mahu menyusukan anak sendiri. Sudah tentu naluri keibuan pasti mahu memeluk dan merasa anak menyusu dan membesar dengan susu badan sendiri. Tetapi tidak semua ibu bernasib baik. Ramai yang mengatakan susu tiada, dan beberapa faktor lain yang mengganggu. Kenapa susu ibu menjadi kurang atau sedikit dan apakah tips untuk banyakkan susu ibu yang boleh membantu anda?

Salah satu daripada masalah penyusuan susu ibu adalah susu yang tidak mencukupi. Masalah ini kerap berlaku terutamanya terhadap ibu yang terpaksa berjauhan dengan bayinya dan terpaksa mengepam setiap 2 jam apabila berada di tempat kerja.

Perkara yang utama yang perlu kita tahu adalah, betulkah susu kita tidak mencukupi untuk si comel kita… atau ada punca lain?

Antara punca susu kita tidak mencukupi ialah :
  • Teknik penyusuan yang salah.
  • Tidak cukup rangsangan daripada bayi.
  • Pemakanan ibu yang tidak seimbang.
  • Tekanan perasaan sama ada di tempat kerja atau pun gangguan kerja-kerja rumah yang tertangguh.
  • Kurang berehat atau tidur.
  • Masalah hormon dan juga masalah kesihatan lain seperti thyroid, demam, anemia.
  • Penggunaan pil perancang atau ubat-ubatan yang tidak sesuai untuk penyusuan.
  • Teknik mengepam atau memerah susu yang tidak betul.
  • Faktor pemakanan yang tidak seimbang.

Petua / Tips Banyakkan Susu Badan
Terdapat beberapa faktor berlakunya keadaan di mana ibu merasakan susu yang dihasilkan semakin berkurangan. Keadaan ini mungkin disebabkan si ibu tidak memulakan penyusuan awal atau tidak menyusukan bayi dengan kerap. Sekiranya si ibu menyusukan anak secara intensif bermula sebaik sahaja bayi dilahirkan, susu akan keluar melimpah-limpah dan payudara sentiasa penuh walaupun bayi sedang menyusu. Ini kerana semasa baru melahirkan (berpantang), badan ibu belum serasi dengan hormon yang dihasilkan. Namun, setelah beberapa bulan, badan ibu sudah serasi sepenuhnya pada hormon dan susu yang dihasilkan akan mengikut keperluan bayi. Kalau ibu menyusukan anak secara intensif dan anak menyusu kedua-dua belah payudara, maka susu yang terhasil dengan banyak (walaupun tidak sebanyak semasa berpantang). Ada pelbagai cara untuk menambahkan penghasilan susu badan, antaranya ialah :
  1. Susukan bayi bila-bila masa dia berasa lapar; lebih banyak bayi menyusu, lebih banyak susu yang akan terhasil.
  2. Susukan bayi pada kedua-dua belah payudara sehingga bayi itu sendiri yang melepaskan puting payudara setelah dia kekenyangan. Ini akan merangsang lebih banyak penghasilan susu.
  3. Jarak antara penyusuan mestilah tidak melebihi 2 jam. Susukan sekerap yang boleh. Berikan bayi peluang untuk menghisap dari payudara untuk merangsang penghasilan susu.
  4. Jangan lupa untuk berasa tenang sewaktu menyusukan bayi. Ini kerana perasaan tertekan atau kurang keyakinan tentang kemampuan untuk menyusukan bayi juga boleh menyebabkan susu berkurangan. Dapatkan rehat yang secukupnya.
  5. Dinasihatkan tidak memberi bayi makanan lain selain daripada susu badan terlalu awal, seperti makanan tambahan, jus, air masak atau buah-buahan kepada bayi berumur kurang 6 bulan, kerana apabila bayi mendapat makanan tambahan, bayi akan kurang menyusu dan ini sekaligus akan mengurangkan penghasilan susu pada ibu.
  6. Penghasilan susu juga boleh terjejas akibat pemakanan yang tidak seimbang. Bagi memastikan anda makan dengan betul, anda boleh melakukan perkara-perkara berikut:
    • Ambil hidangan seimbang berpandukan Panduan Piramid Pemakanan
    • Banyakkan minum air (digalakkan air kosong suam) sepanjang hari.
    • Makan pelbagai jenis makanan yang kaya dengan nutrien.
    • Ambil suplemen / makanan tambahan seperti EPHYRA ~ Sangat bagus untuk merangsang penghasilan susu yang banyak dan pada masa yang sama mengatasi sembelit serta menghilangkan sakit pinggang dan lenguh badan.
  7. Amalkan surah Al-Baqarah ayat 60 atau surah hujurat dan sapu di kedua belah payudara. Sambil menyusukan, sentiasalah usap rambut bayi, cium bayi.
Dapatkan Makanan Tambahan/ Supplement Yang Disahkan Halal serta Terhindar dari sebarang Racun
Setakat ini EPHYRA telah mendapat banyak testimoni yang mengatakan mereka berjaya menghasilkan susu yang banyak untuk simanja mereka..

Nak tahu apa kelebihan EPHYRA?
Kepada ibu-ibu yang mahu menyusukan si manja secara tegar atau sedang mencari petua tambah susu ibu, EPHYRA adalah pilihan yang bijak!
  • EPHYRA juga bertindak sebagai Energy Booster
  • EPHYRA mampu menganjalkan semula badan ibu-ibu yang menggeleber selepas bersalin
  • EPHYRA mengembalikan kepejalan otot yang boleh membentuk semula badan ibu-ibu yang menyusukan bayi supaya kembali cantik 
  • EPHYRA memperbaiki kesan strecth mark serta luka semasa bersalin 
  • EPHYRA mengekalkan rasa kenyang kepada ibu-ibu yang nak jaga badan selepas bersalin
  • EPHYRA ~ bayi juga dapat manfaatnya! Ephyra membantu untuk mencerahkan kulit bayi yang disusui – hasilnya baby jadi gebu dan sihat!
  • EPHYRA membantu menstabilkan hormon ibu 
EPHYRA sangat bagus dalam membantu menjadikan kulit berseri dan anjal. Ia merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

EPHYRA mampu memulihkan pigmentasi. melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

MENARIK KAN??
Jom tengok antara testimoni terpilih mengatakan susu badan mereka menjadi lebih banyak setelah mengamalkan ephyra!

*** testimoni ehsan pengedar Ephyra dari facebook & instagram***





Rahsia Susu Badan Jadi Meriah Terbongkar
Ribuan ibu yang menyusu badan mengatakan susu mereka penuh melimpah ruah dan menitis-nitis selepas mengamalkan EPHYRA.






Memey Suhaiza  juga masih lagi menyusu badan > Hasilnya susu badan sentiasa penuh, kulit Memey makin GLOWING dan bayi Awish pun turut mendapat khasiat; sihat, aktif dan kulit makin gebu & cerah!!


Pengguna Ephyra yang menyusu badan melaporkan :
  • Selepas 3 - 5 hari mula merasa perubahan di mana susu badan menjadi lebih meriah!
  • Bayi tidak menangis pada waktu malam lagi kerana kenyang cepat!
  • Stok susu dapat disimpan dengan banyak
  • Bayi sentiasa kenyang dan ceria
  • Demam kuning bayi hilang serta-merta
  • Membantu mencantikkan kulit ibu ( glowing dan gebu ) selepas bersalin
  • Kulit bayi jadi lebih cerah dan  gebu !
  • Masalah rambut gugur ibu tiada lagi!



Ephyra sesuai diminum oleh ibu semasa berpantang. Ephyra mendapat kelulusan KKM dan disahkan Halal oleh Jakim.




Dapatkan Ephyra anda hari ini daripada pengedar kami yang sah berdekatan anda.

Ingin ORDER?

SMS < SUSU IBU > jarak < KAWASAN ANDA < ke 019 3999 238

Nak tgk beribu testimoni kami?
Jom follow OFFICIAL EPHYRA INSTAGRAM >> @ephyra2u


Website : www.oceanlife2u.com
Hotline : 019 3999 238 / 03 41417889


PENGUMUMAN :
Untuk mereka yang berada di sekitar Lembah Klang, EPHYRA akan menyertai HALFEST, Ekspo Halal Terbesar di Malaysia (dengan kerjasama JAKIM)

EPHYRA DI HALFEST 2014

Tarikh : 3 hingga 7 September 2014
Tempat : Mines Convention Centre
Waktu : 10 pagi – 7 malam
Booth No : 177 & 178

Jom ramai-ramai meriahkan lagi booth EPHYRA. EPHYRA terbukti HALAL dan SELAMAT. Status HALAL Ephyra tidak perlu diragui lagi kerana memang terbukti mendapat kelulusan JAKIM. Ekspo HALFEST hanya boleh disertai dengan peserta yang mendapat sijil kelulusan Halal Jakim. Jom jumpa kami di sana! Dapatkan EPHYRA dengan harga menarik & banyak FREE GIFT menanti anda!



Nak jumpa duta EPHYRA?
Anda juga berpeluang temui Duta Ephyra ; Memey Suhaiza & Norman Hakim pada 6 hingga 7 September 2014 ( Sabtu dan Ahad ) di Booth Ephyra no 177 & 178

JANGAN LUPA... JUMPA ANDA DI SANA!!! 


EPHYRA ternyata berkesan!!

19 comments:

  1. ephyra ni memang elok. testimoni kawan-kawan minum semua bg feedback positive

    ReplyDelete
  2. akak sy pon minum jgak..resdung yang teruk dah makin kurang dah...

    Jemput melawat ke blog sy yerr...
    http://fuzainisimplelife.blogspot.com/2014/09/wordless-wednesday-need-help.html#more

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...mmg terbaik la ephyra ni..:)

    ReplyDelete
  4. 1 day nak sambung minum ephyra ni.. terbaik..

    ReplyDelete
  5. Dok teetangguh je nk buat testimoni ephyra...

    ReplyDelete
  6. Ephyra memg trbaik..insyallah jika lya ada baby nak amalkn trust ephyra

    ReplyDelete
  7. duk menunggu ga berkaitan ephyra..nak joinkan diri kot2 ada rezeki..:) belum ada pengalaman mencuba produk yang oarang kata bagus-bagus nie..

    ReplyDelete
  8. banyak juga ya khasiat ephyra ni.. akak ada tak contoh testimonial orang yang masih menyusukan bayi mereka lebih dari setahun? kalau ada boleh buat satu netri tak nanti... thank you sis :)

    ReplyDelete
  9. Pemakanan ibu yang sihat akan mrnghasilkan susu yang terbaik untuk bayi !!!! Ephyra jawapannya..

    ReplyDelete
  10. Alhmdulillah..berjaya menyusukan anak sehingga 2 thn ++..bukan mudah tp tak mustahil ;)

    ReplyDelete
  11. Ephyra memang terbaik...ramai dah yg mengamalkan meminum Ephyra memberikan kesan yang sangat positif...

    ReplyDelete
  12. Nak Tanya Kala IBU yg merancang....minum epyhra take mengganggu ke...SBB katanya ephyra kan meningkatkn tahap kesuburan....boleg tak tolong jawab...

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.