Gula Stevia Murah Online Royal Sweetener

Saturday, October 11, 2014

Gula Stevia Murah Online Royal Sweetener


Cecair Royal Sweetener Gula Stevia Pemanis Semulajadi

Gula Stevia Murah Online Royal Sweetener yang ternyata berkesan dan menjimatkan. Amat mudah digunakan dan senang dibawa ke mana-mana. Bertindak sebagai gula / pemanis dalam minuman tanpa memudaratkan. Banyak kelebihannya dan rahsia untuk kekal sihat tanpa kencing manis / diabetis.

Kelebihan Produk Royal Sweetener Gula Stevia :
  • Mengimbangi kandungan gula dalam badan
  • Menurunkan kadar gula yang terdapat di dalam darah  amat sesuai untuk pesakit diabetes dan hypoglycemia
  • Melawaskan pembuangan air kencing
  • Meningkatkan kadar tenaga di dalam tubuh badan
  • Melicinkan dan memutihkan kulit serta awet muda
  • Membantu sistem penghadaman makanan
  • Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia
  • Berupaya mengawal berat badan ( Obesiti )
  • Melangsingkan tubuh badan
  • Mengurangkan masalah keradangan

Cara Kegunaan Royal Sweetener Gula Stevia:
  • 1 Titis Cecair Royal Sweetener Gula Stevia bersamaan 3 sudu teh gula pasir
  • Pengguna dinasihatkan untuk bertukar 100 % peratus dari Gula Pasir / Tebu Biasa kepada Royal Sweetener Gula Stevia untuk mendapatkan hasil yang terbaik
  • Pengguna boleh menggunakan Royal Sweetener Gula Stevia dalam semua jenis minuman dan masakan mengikut citarasa sendiri tanpa bimbang akan kesan buruk seperti penggunaan gula pasir/tebu
  • Amalkan setiap hari sekurang-kurangnya 1 liter air masak/air mineral atau boleh dibancuh bersama teh, kopi atau sebagainya.
  • Titiskan Royal Sweetener Gula Stevia mengikut citarasa anda.
  • Mudah larut dalam air sejuk ataupun air panas
  • "Lebih Manis!!! Lebih Baik !!!

Keterangan Produk Royal Sweetener Stevia (RSS)

Merupakan produk yang mengandungi ekstrak dari daun stevia. Kemanisan yang terhasil dari daun stevia merupakan Pemanis Semulajadi yang 300 kali lebih manis dari gula biasa. Kajian klinikal menunjukan STEVIA berguna sebagai pengganti gula. Lebih dari sifat pemanis, kajian juga menunjukkan kesan penurunan tahap kawalan Diabetes, Penurunan tahap tekanan darah tinggi dan penurunan berat badan untuk pesakit obesiti.


Pengenalan Stevia

Stevia merupakan 150 spesies herba daripada keluarga bunga matahari (Astereacea). Ia secara rasminya ditemui pada kurun ke-19 oleh Dr.Moises Santiago Bertoni. Beliau menamakannya sebagai Stevia Rebaudiana Bertoni sebagai penghormatan kepada ahli kimia Paraguay. Ia merupakan tumbuhan yang berasal daripada kawasan tropika dan sub-tropika di Amerika Selatan dan Amerika Tengah. Stevia yang digunakan secara meluas sebagai pemanis adalah stevia dari spesies Rebaudiana. Ia juga dikenali sebagai sweetleaf, sugarleaf atau sweet herb.

Ia merupakan sejenis tumbuhan herba berbatang lembut. Untuk menanamnya, medium yang digunakan adalah dari jenis poros supaya tiada air yang akan bertakung selepas ia disiram. Daunnya berbentuk bujur, batangnya halus dan bergerutu. Dalam keadaan optimum Stevia boleh mencapai ketinggian sehingga 1 meter atau lebih. Ia mengeluarkan bunga kecil warna putih.

Kegunaan Stevia

Kegunaan Stevia sebagai pemanis mula disedari oleh orang Eropah pada kurun ke-16. Sejak itu ia mula digunakan dengan meluas di Eropah sehinggalah dibawa ke Asia. Walaubagaimanapun kajian terhadap Stevia hanya mula dilakukan pada kurun ke-19 apabila para pengkaji di Brazil mendengar cerita yang sehelai daun Stevia boleh memaniskan sebiji buah peria dan juga secawan teh herba yang kelat. Ia mula dikaji oleh seorang ahli botani Paraguay yang bernama Moises S.Bertoni yang kemudiannya menulius antara artikel-artikel awal mengenai Stevia pada awal kurun ke-19.

Ciri yang paling unik mengenai Stevia ialah ia merupakan pemanis semulajadi yang tidak mengandungi kalori. Ciri ini telah menarik minat para pengkaji untuk menjalankan kajian terhadap Stevia. Kajian terhadap toksidnya,mendapati kandungan utama yang menyebabkan ia manis iaitu Steviosid tidak toksid.



Keratan Akhbar

Jumlah Penghidap Diabetes Di Malaysia Membimbangkan
Kira-kira 3.6 juta orang dewasa dianggarkan bakal menghidap penyakit diabetes atau kencing manis di Malaysia, satu angka yang amat membimbangkan, kata Presiden Majlis Pencegahan Obesiti Jong Koi Chong.

Beliau berkata angka itu amat tinggi dan telah meletakkan Malaysia sebagai negara mempunyai jumlah pesakit diabetes tertinggi di Asean dan keenam di rantau barat Pasifik.

"Ini bukan sesuatu yang membanggakan dan kita semua perlu bekerjasama dan membantu mendidik orang ramai mengenai pentingnya mencegah dan membendung penyakit ini," katanya.

14 Jun 2013, 02:44pm by Syuhada Rais Sumber : SINI 



Ke arah kesihatan diri dan keluarga tersayang, bertukarlah sekarang kepada Cecair Royal Sweetener Gula Stevia Pemanis Semulajadi tanpa was-was. Jangan tunggu lama-lama, nanti penyakit akan tiba....

Jom beli secara online di sini...


Harga 1 kotak ialah RM120
1 kotak mengandungi 3 botol 

1 botol(10ml) boleh dapat sehingga 250-300 titisan. 
1 cawan dengan dua(2) titis pun dah cukup manis.

Mudah larut dalam air panas dan sejuk
Murah, jimat dan menyihatkan.

* Penghantaran percuma ke Semenanjung Malaysia (Sabah dan Sarawak tambahan RM10)

Berminat? Boleh sms/whatsapp ke 014-6118445 atau sila isi borang di bawah.

(Sila isikan alamat emel dengan betul bagi memudahkan kami menghubungi anda.)


produk yang sangat bagus dan menarik... hari-hari guna gula kan....

14 comments:

  1. salam dan hai.. nice blog nice .. jom follow blog asma.. setelah dua tahun asma menyepi now i'm back.. http://asmasaerah.blogspot.com/2014/10/im-back.html

    ReplyDelete
  2. stevia dah ada dalam bentuk cecair pulak ye..bagusnya

    ReplyDelete
  3. Wow lebih manis , lebih baik. Mudah dibawa kemana-mana. Terbaik !!!!

    ReplyDelete
  4. Bagus nih.. Size botol yg kecik sgt sesuai dibawa ke mana2.. 😊
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  5. wowowww 1 titik = 3 sudu gula pasir?? memang sangat manis ni..

    ReplyDelete
  6. Assalamialaikum mia.....betul tu kenalah kawal pemakanan gula seharian kita nanti takut kena penyakit kencing manis....tapi skg banyak produk utk penyakit ini....

    ReplyDelete
  7. Prtama Kali nmpk dan dgr produk ni .memg bagus

    ReplyDelete
  8. Stevia mmg elok dijadikan pengganti gula pasir. Tapi mahal la, tak mampu. Gula pasir pun saya tak beli, jimat. Buat hadiah GA la kak Mia.. Haha.. Gurau je ye..

    ReplyDelete
  9. produk baru hasil daripada stevia yer... baru tahu.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.