Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Produk Harum Malam sememangnya produk yang amat sesuai untuk wanita. Ianya diformulasi dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah bau badan. Harum Malam ini sebenarnya supplement khusus untuk kaum wanita. Supplemen yang dapat membantu menyihatkan dan mencegah bau badan. Bukan itu saja, malah dapat merawat masalah seperti keputihan, gatal² vagina, mengetatkan vagina, hilang hanyir haid dan lain-lain lagi. Harum Malam bukan untuk wanita yang sudah berkahwin sahaja tetapi sesuai juga untuk anak dara. Boleh diambil setiap hari walaupun period, dalam pantang dan menyusu bayi. Untuk wanita yang mengandung (pregnant) tidak digalakkan ditakuti akan mengalami kesukaran bersalin (sempit).


Mia dah cuba minum dan rasanya sedap.


Golongan yang sesuai ambil minuman kesihatan Harum Malam:
✔ Wanita Berkahwin
✔ Anak Dara
✔ Wanita Berpantang
✔ Sesuai untuk yang menyusukan anak
✔ Sesuai untuk usia 50 tahun ke atas
Kelebihan dan khasiat minuman kesihatan Harum Malam:
✔ Membantu menyegar dan menyihatkan badan.
✔ Mencantikkan dan menaikkan seri wajah.
✔ Membantu menghilangkan bau badan dan mulut.
✔ Melegakan panas badan.
✔ Menegangkan payudara.
✔ Memulihkan rasa rapat.
✔ Mengencang otot kewanitaan.
✔ Menghalang bau tidak enak serta gatal-gatal.
✔ Menambah keharmonian suami isteri.
✔ Menyihatkan rahim.
✔ Mencantikkan payudara agar sihat dan montok.
✔ Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
✔ Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
✔ Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
✔ Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon
✔ Mengurangkan tekanan dan tension
✔ Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan


RAMUAN HARUM  MALAM



Ekstrak bunga ros
Ekstrak bunga ros sememangnya berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan pori-pori dan mengawal kulit yang berminyak. Hasilnya kulit tampak lebih berseri, halus dan segar. Di samping itu juga, ia mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping meredakan senggugut yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid. Antara khasiat lain:-

  • Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
  • Memberi kesan penyejukan pada badan
  • Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet muda)
  • Membantu proses penghadaman
  • Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
  • Merawat cirit birit
  • Menghilangkan keletihan

Sirih
Daun sirih merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya adalah untuk mengatasi masalah kewanitaan. Manfaat daun sirih untuk mengatasi berbagai masalah kewanitaan sudah dikenali sejak zaman dahulu, bahkan pada jaman kerajaan pun sudah di gunakan oleh para isteri raja-raja. Di dalam kandungan yang terdapat pada daun sirih sangat bermanfaat dalam mengatasi masalah kewanitaan karena mengandung minyak atsiri yang berasal dari kandungan betlephenol, seskuiterpen,pati, diastase, gula, zat samak, antioksida, funsida dan kavikol yang memiliki kemampuan dalam membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan. Selain itu, daun sirih juga mengandungi antiseptic, antioksidan yang berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan bau tak sedap.

Buah tin
Juga dikenali sebagai Buah Ara. Kaya dengan serat, kalsium, omega 3, omega 6 dan kalium yang berupaya menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin pigmentation), mencegah serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan kolesterol kerana ianya mengandungi kandungan yang hampir penuh dengan vitamin A,B,C, dan rendah dengan kalori di samping menyihatkan lagi kulit. Tin penuh dengan serat pemakanan (dietary fiber) dan sumber yang kaya dengan magnesium begitu juga potassium, mengandungi enzim penghadaman yang penting untuk diet: Protin, karbohidrat dan lemak.

Kismis
Merupakan buah anggur yang telah dikeringkan dan telah terbukti khasiatnya untuk kesihatan fizikal dan mental pemakannya. Mengandungi kalsium, zat besi, kalium, vitamin C dan B6 serta folat yang berfungsi memelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, mengekalkan tekanan darah, membantu pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan, membantu penukaran karbohidrat kepada tenaga serta membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam peredaran darah ke seluruh tubuh. Kismis juga membekalkan tenaga yang seimbang selain meningkatkan daya tumpuan serta ingatan. Khasiat dan Kegunaan Kismis:

  • Melindungi hati.
  • Memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti varicose veins, bengkak, lebam(bruise) dan kabur pandangan).
  • Melawaskan pembuangan air besar.
  • Memperbaiki tone dan keanjalan kulit
  • Membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori (tradisi perubatan Islam).
  • Melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan pereputan gigi.

Madu
Merupakan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga, madu merupakan sumber tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai glukosa untuk menggantikan karbohidrat. Ia juga mampu membasmi bakteria,merawat dan memulihkan luka. Selain itu,madu yg bersifat antioksida dan antibakteria ini turut berperanan melembutkan kulit dan menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan luka dengan memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan. Khasiat lain madu:-

  • Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
  • Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan menguatkan janin.
  • Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik dalam madu dapat membunuh kuman-kuman cahaya mata.
  • Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental janin.
  • Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C yang penuh kuasa dalam madu asli.

Goji
Khasiat lain iaitu Beri goji. Ramuan ini kaya dengan nutrient yang mampu menukar makanan kepada tenaga dan bukannya lemak. Seperti contoh,B1 (Thiamin) yang terkandung dalam beri Goji penting untuk menukar karbohidrat kepada tenaga. Kalsium pula menurunkan kadar lemak dalam tubuh. Manakala asid Amino L-Glutamine dalam beri Goji dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak. Buah beri goji mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila melawan penyakit selain menjadikan anda rasa dan kelihatan muda kerana Goji merangsang rembesan HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia), "hormon remaja". Selain itu, buah beri goji dapat mengekalkan tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi seksual dan merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan masalah berat badan.

Limau purut
Di samping berupaya membasmi bau badan, limau purut kaya dengan asid sitrik yg bersifat antioksida. Mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, antiseptic, anti bacteria dan membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan radikal bebas akibat pencemaran bahan kimia yang merbahaya kepada tubuh badan. Limau purut juga mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman. Selain itu, limau purut dapat membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah, membantu melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom) serta meningkatkan sistem imun tubuh.

Kayu Serapat
Herba Kayu Serapat atau nama saintifiknya Paramaria Leavigata merupakan herba terbaik untuk disyorkan kepada setiap wanita. Ia bermanfaat untuk mengembalikan faraj yang ‘longgar’ supaya kembali cantik seperti anak dara. Akar serapat juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid.Herba ini mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar oksigen bagi kesihatan dan fungsi organ sekaligus meningkatkan tahap kesihatan wanita. Khasiat yang terdapat dalam akar serapat juga mampu memperbaiki menegangkan payudara yang kendur kembali anjal dan tegang.

Buah Delima
Buah delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah. Malah, kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru, cranberry serta oren kerana polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi. Fungsi Antioksidan ialah ianya dapat melawan radikal bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita. Kandungan gula dalam buah delima mampu bertindak sebagai bahan skrub untuk menyingkirkan sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan kelihatan segar dan muda selalu. Buah delima boleh melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit, menolong perbentukan semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran darah ke kulit. Bagi wanita yang berusia ianya dapat mengelakkan daripada hyper pigmentation, bintik-bintik penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles yang biasanya disebabkan oleh pendedahan yang terlalu banyak kepada cahaya matahari.

Manjakani
Kajian menunjukkan bahawa manjakani adalah kaya dengan tannin, asid tanik, antioksidan, vitamin (terutama vitamin A dan C), kalsium, besi, serat, protein dan karbohidrat. Unsur astringen dalam manjakani dapat membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan. Oleh kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj. Astringen juga mampu menyerap segala lendir dan lelehan pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa. Khasiat tannin yang terdapat di dalam manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan faraj menjadi sempit semula.

Pueraria Lobata
Kudzu sering digunakan dalam perubatan tradisional di China dan Jepun sejak beribu-ribu tahun untuk mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi.migrain serta menentang jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher. Herba ini juga mengandungi flavonoid yang bertindak melancarkan peredaran darah dalam tubuh sekaligus menggalakkan fungsi organ. Khasiat fitoestrogen yang tinggi di dalam tumbuhan tersebut membantu meningkatkan kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita.

Pueraria Mirifica
Pueraria Mirifica adalah satu herba yang berasal daripada Thailand, di mana ianya dikenali sebagai “White Kwaaw Krau”. Ianya termasuk dalam keluarga Leguminosa, sub-keluarga Papilionoda (keluarga kacang soya, kacang dan kacang pea). Pueraria Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan berabad lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai herba semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara. Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan pembentukan kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon Phytoestrogens mempunyai manfaat yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah pembesaran payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen sekitar tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara akan menjadi bertambah besar dan bertambah anjal dan mantap.


TESTIMONI PENGGUNA






  




CARA PENGGUNAAN



Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 sudu sebelum tidur

Boleh diminum terus. Sila pastikan guna sudu plastik kerana Harum Malam mengandungi madu, Dikhuatiri jika guna sudu besi akan hilang khasiatnya. Boleh disimpan dalam peti sejuk . Produk Harum Malam Halal dan telah berada lebih 7 tahun di pasaran






KANDUNGAN :
Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani, Pueraria Lobata, Pueraria Mirifica, strawberry, senna.
100% ramuan asli
Isipadu : 250 ml
Berat : 580 gram

PANTANG LARANG :
– Elakkan minuman berais
– Ibu mengandung tidak dibenarkan
– Minum ikut sukatan yang dibenarkan sahaja ( Tidak digalakkan mengambil lebih dari sukatan )
– Untuk kesan yang maksimum,amalkan setiap hari.
HARGA :
RM 33.00 (WM) | RM 39.00 (EM)
DRD 18.00 (BRUNEI | SGD 18.00 (S'PORE)






Untuk keterangan lanjut atau pembelian boleh hubungi,


Millennial Gen Sdn Bhd

11G, Jalan Keluli AL7/AL, Pusat Perniagaan Bukit Raja,
Section 7, 40000 Shah Alam, Selangor.

Website : http://www.millennialgen.biz
Fanpage : Kelab Ibu Cantik - Millennial Gen
Instagram : Harum_Malam_Hq

Handphone : 010 404 2769
Telefon Pejabat : 03 3358 5344


** melengkapkan kehidupan seorang isteri dan wanita...

Post a Comment

8 Comments