image Lauk Kat Rumah Nenek - Mia Liana

Thursday, August 10, 2017

# Family Matters

Lauk Kat Rumah Nenek


Hmmm.. kalau balik kampung.. kat rumah nenek pastinya makan berulang-ulang. Suasana kat kampung tak sama dengan kat bandar.

Ni lauk kat rumah nenek. Ada yang nenek masak. Ada yang makcik-makcik Mia masak. Hujung minggu lepas, tidur rumah nenek sebab Makcik Mia ada buat kenduri aqiqah. Tumbang seekor kambing. Dimasak kurma. Sedap pula tu.. Ada lagi lauk lain... sayur goreng dan ayam masak ungkep.



Selera kampung. Menjadi-jadilah makan. Berkumpul adik-beradik Mak Mia dan cucu-cucu Nenek Mia.

** riuh rendah... macam apa bila dah berkumpul... tidur malam pun sampai lewat.. borak sakan.... (^_^)



24 comments:

  1. Sesekali berkumpul.. Memang meriah lah bersembang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jarang dapat timing macam ni.... huhuhu..

      Delete
  2. sedapnya lauk.... makan dengan nasi panas-panas confirm terangkat. mak mertua lalu pon tak sedar. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang terangkat.. suasana kat kampung lain tau... seleranya...

      Delete
  3. Sedapnya.. teringat lauk yang arwah nenek belah mak masak dulu. terliur je rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... masakan nenek selalunya sedap dan menyelerakan..

      Delete
  4. Replies
    1. jangan cakap.. memang sakan sangat seleranya ni... hihihi...

      Delete
  5. Alahai sedapnya.. makan Pula dgn nasi panas aduiyaii

    ReplyDelete
  6. mak ke nenek ke kalau masak tak pernah tak sedappppppp

    ReplyDelete
  7. semlm br masak ungkep ayam.
    tapi aida buat kaler kuning :)
    alahai, mia, rindu nyer air tgn mak aida :(

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. waalaikumussalam... haah.. menu kampung ni...

      Delete