image Rambutan Dan Manggis Dari Kebun Nenek - Mia Liana

Friday, 13 July 2018

# Family Matters

Rambutan Dan Manggis Dari Kebun Nenek


Sekarang ini tengah musim buah rambutan dan manggis kat kebun nenek. Mia paling favourite buah manggis.

Throwback sekejap... Dulu Mia siap panjat pokok manggis... petik dengan tangan sendiri, makan terus kat atas pokok. Rasa puas sangat masa itu. Menjerit nenek suruh turun.... hihihi...



Sayang sangat kat nenek. Siap bungkuskan untuk cucu dan cicitnya makan kat Johor Bahru ni...

Buah-buahan tempatan banyak khasiatnya.


** Mia cucu sulung... memang rapat dengan nenek....

11 comments:

  1. Memang sedap buah-buahan tempatan ni. LeYa pun memang suka rambutan, manggis dan lagi satu durian.. Hehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada durian... tapi tak sempat snap... hihihi...

      Delete
  2. Manggis buah tempatan paling sedap for me..

    ReplyDelete
  3. kalau saya, makan atas pokok jugak lepas tu kulit baling orang bawah :D

    ReplyDelete
  4. Sedapnya...mma bba pun dah call tanya bila nak balik...manggis dah masak..hehe...hari tu balik raya dapat pulasan..

    ReplyDelete
  5. Wahh bestnya.. lama tak makan manggis :)

    ReplyDelete
  6. alamakk,,sedapnyaaaa...lain kali ade lebih nak ngecek sket ehk.hehehhe..

    ReplyDelete