Tukar Zip Beg Di Pasar Peladang Skudai

Rentetan dari insiden zip beg baju tercabut di SINI, Mia sibuk tanya rakan-rakan sepejabat mana nak cari tempat untuk repair beg. Mujur ada seorang bagi cadangan suruh Mia pergi ke kedai repair kasut, luggage dan beg di Pasar Peladang Skudai.

Hujung minggu lepas, Mia terus pergi ke Pasar Peladang Skudai di tepi jalan besar flyover Taman Ungku Tun Aminah, Johor Bahru.



Kali pertama Mia jejak kaki ke sini. Tanya orang kat mana kedai repair beg dan ditunjukkan supaya terus ke hujung sebelah sana.


Dah jumpa kedainya. Banyak luggage di luar. Boleh repair luggage dan locknya sekali. Beg Mia pun lock luggage ini dah lupa. Katanya kalau nak betulkan, kena caj RM15. Mia hold dulu sebab belum ada keperluan lagi. Buat yang penting dulu, tukar zip beg yang baru.


Bahagian depan kedai. Nampak banyak juga kasut yang nak direpair. Mia snap dan share di blog ini. Mana tahu ada yang mencari tempat repair beg di Johor Bahru. Sekurang-kurangnya Mia dapat bantu dan boleh terus datang sini.


Tukar zip YKK. Jenis zip yang tahan lasak dan boleh bertahan lama katanya. Tukar satu zip harganya RM18. Syukur sangat janji boleh settle masalah zip dan boleh guna beg ini.




Mia tunggu sehingga zip baru siap dipasang. Tidak ambil masa yang lama. Alhamdulillah.... lega hati ini masalah zip beg sudah selesai.


Post a Comment

3 Comments

  1. nasib baik ada jumpa service repair zip mcm tu, it kat sini jenuh mencari. silap2 bye2 je lah bag tu

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..jumpa jgk tempat repair bag..:)

    ReplyDelete