Terkejut Dapat Pahala Lebih Di Akhirat

Sunday, May 18, 2014

Terkejut Dapat Pahala Lebih Di Akhirat

Salam pagi Ahad buat semua. Tengok tajuk je dah macam suspen kan. Terkejut dapat pahala lebih di akhirat.

Jom baca perkongsian dari rakan whatsapp Mia...


Hah... best kan. Dapat pahala lebih tu dari orang yang mengumpat kita tanpa ketahui. Dah namanya manusia, kadang ada juga termengumpat tanpa sedar. Oleh itu kita kena berhati-hati bila bercakap kot-kot termengumpat sia-sia sahaja pahala kita sedekah kat orang.

renung-renungkan....

35 comments:

  1. Masya'Allah. terkedu bila baca, Thanks for the nice sharing sis.

    ReplyDelete
  2. Jadi ingatan untuk kita semua ..TOLONGLA JGN DUK MENGUMPAT tak pasal2 kita dapat dosa org yg diumpat dpt pahala ..

    ReplyDelete
  3. Info yg sgt bagus..thnks for sharing :)

    ReplyDelete
  4. Kalau orang mengumpat kita, kita patut berterima kasih kat dia yer... Thanks sharing :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum mia... pahala yg berganda dptnya...

    ReplyDelete
  6. Sebab tu sy x kisah org ngata atau kutuk.. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum... kak mia,

    terima kasih kak mia ingatan nie.. sesama kita memperbaiki diri dan munasabah diri.. amin.

    mselim3

    ReplyDelete
  8. Kena jaga lidah kita kan. Nanti kurus amalan..

    ReplyDelete
  9. izinkan sy nk share entri ni..best sgt !! :D entri yg brmanfaat..

    ReplyDelete
  10. Jangan lupa ngumpat saya! just kidding.. tapi tu lah..orang kan, bila dah sedap mengumpat bukan tahu apa dah. Janji boleh mencurah perasaan ke sukma kawan-kawan. aptb

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi... heheh stres tau bila ada orang mengumpat kita... tak mo..

      Delete
  11. berdosa besar org suka mengumpat
    moga kita dijauhkan dri org sebegitu kan kak mia
    di dunia org kena umpat diaibkan...di akhirat, dia dpt ganjaran driNya..berkat kesabarannya

    kak mia jemput join segmen mudah yumida:
    http://umikasum.blogspot.com/2014/05/segmen-blogging-menang-hadiah.html

    juga buat kengkwn yg lain..jemput join semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang berdosa sangat... huhuh kena hati2 lepas ni.. ooo ada segmen ya.. nanti kak mia terjah..

      Delete
  12. haaa...sentap kita..LOL...so, kalau tak nak bg pahalan kat orang..baik diam..kan kak..hihihihi

    ReplyDelete
  13. astagfirullahalazim..kadang2 mmg akan termengumpat juga..semoga dijauhkan aih...:'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la juga ni... tak perasan kadang tu..

      Delete
  14. awak kena tag!
    http://fiqansz.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award.html

    ReplyDelete
  15. sentapp makk.. hehe .. ~ itulah sebabnya lebih baik diam andai dengan berkata2 dpat dosa kering.. ## dan berkata2 bila perlu. eceh! heehe ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... tak pasal2 dapat dosa kering..

      Delete
  16. Jagalah lidah kita, janganlah mengumpat.. hee

    ReplyDelete
  17. betul tu kak, sbb tu kalau boleh elak grup gosip, cuba elakkan, takut termengumpat, habis pahala kita t ;)

    ReplyDelete
  18. Lidah tu lagi tajam dri pedang..jaga2 dengan perkara kite cakp

    ReplyDelete
  19. tu la.... yg perit nya bila pahala kita yg sikit tu kena bagi kat org yg kita umpat...

    ReplyDelete
  20. senang² boleh dapat pahala percuma kan..yang kita pulak jangan mengumpat orang lain :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.