Hati Yang Indah



Hati yang indah ialah hati yang ikhlas. Hati mencerminkan diri dan perilaku kita. Dikongsikan madah atau kata-kata hikmah berkaitan hati.

“Sabar itu Pahit, Jujur itu Pahit, dan Ikhlas itupun sangatlah pahit, namun semua kepahitan yang di rasakan oleh kesabaran, kejujuran dan keikhlasan akan mampu mengubati segala macam penyakit.”
“Semua orang akan mampu mengikhlaskan segala hal yang indah dengan hati yang indah, tapi tidak semua orang mampu mengikhlaskan musibah yang menghampiri hati yang dirundung gelisah.
“Indahkanlah hati untuk menyambut hal terindah, karena dengan hati yang indah segala musibah akan berakhir dengan anugerah.”
“Tersenyum tatkala dihadapkan dengan musibah, akan mempercepat datangnya sesuatu yang sangat indah dan akan mempercepat hilangnya sebuah musibah.”
“Ketika kita mencari sebuah hikmah di balik musibah, maka kita akan menemukannya dan dihadapkan dengan sesuatu yang indah yang sedang bersembunyi di sebalik musibah.
Sumber : SINI
hati... oh.. hati...

Post a Comment

9 Comments

  1. Jaga la hati yg sentiasa berbolak balik... apa2 pun jangan lupa cuci hati.. caranya: http://sihatgojes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalmualaikum dan salam singgah di hujung minggu Kak Mia...Bahagianya rasa kehidupan jika kita memiliki hati yang Indah.

    ReplyDelete
  3. hati oh hati..kadang kadang sukar difahami.huhu

    ReplyDelete
  4. hati yg indah akan menghasilkan wajah yang ceria..

    ReplyDelete