Jemput-Jemput Kentang Pagi Ini

Friday, August 7, 2015

Jemput-Jemput Kentang Pagi Ini


Pagi ini Mia masak jemput-jemput kentang, menu sarapan pagi favourite Sofea. Sekali masak setengah kampit. Bahan-bahan yang digunakan tepung gandum, air, garam, kentang dipotong dadu dan sebiji telur. Masa gaul adunan ini, Mia campurkan dengan air panas. Biar rasa lembut jemput-jemput kentang ni.

Jom tengok gambar.... zassss






Sofea makan dengan sos tomato. Memang suka sangat dia ni dengan jemput-jemput kentang. Mia dan ayahnya nanti makan cecah dengan sambal tumis.

jemput makan semua... masak apa pagi ini?

25 comments:

  1. Salam singgah pagi kak mia...sedapnya jemput2 kentang....Diana sarapan pagi tadi bihun goreng....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam diana... wahhhh... sedap tu bihun goreng..

      Delete
  2. hahahaha....Sally boleh geng dgn Sofea kalau macam ni...kekeke...

    Sally makan mee goreng je kak..ibu masak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo sally pun sama ya... lahhh ibu yang masak ya. lepas ni kalau kak mia datang sana, sally masak tau... hihihi

      Delete
  3. sedapnyaaa....lama takmakan jempot-jempot...

    ReplyDelete
  4. Sedapnya hujan-hujan ni.Lama tak jenguk Mia.Mia apa khabar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. khabar baik kak scar... mia pun dah lama tak jenguk akak.... rinduuuu...

      Delete
  5. sedapnya. saya biasa buat cucur sayur. rangup

    ReplyDelete
  6. sedap jemput2.. tapi tak pernah buat jemput2 kentang..

    ReplyDelete
  7. Feveret jemput2 ni..makan di kala petang..tp biasa buat jemput3 bilis je.

    ReplyDelete
  8. Feveret jemput2 ni..makan di kala petang..tp biasa buat jemput3 bilis je.

    ReplyDelete
  9. wah, saya nak try la. walaupun dah tengah hari, tapi masa-masa masih sejuk ni rasa lapar la pula.

    ReplyDelete
  10. ushhh makan panas2 sedap tu kak. hehe terliur la pulak :P

    ReplyDelete
  11. Memang stail kita orang johir kan kak..buat jemput jemput masukkan air panas..biar lembutnya tahan lama..sedapnya..cicah sambal kicap pun sedap ni..

    ReplyDelete
  12. haiyaaa baru thu jgk pasal jemput2 kentang ni. nnt ada masa kena try nih. jom baca entri terbaru

    ReplyDelete
  13. macam mana buat jemput-jemput kentang tu kak? nampak macam sedapp...

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum mia...sedapnya tengok...

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.