Renew Lesen Memandu - Mia Liana

Friday, January 22, 2016

# From Me

Renew Lesen Memandu



Alhamdulillah... Mia dah renew lesen memandu pagi semalam kat Pejabat Pos Bandar Baru Uda.

Mia memang selalu renew / perbaharui lesen memandu setiap tahun. Nasib luput / expired pada tarikh lahir. Jadinya setiap kali birthday, lesen memandu perlu di renew.

Kos / bayaran yang dikenakan untuk perbaharui lesen memandu kat pejabat pos ialah :

Lesen memandu - RM 30.00
Komisen - RM 2.00
GST 6% - RM 0.12 (dibundarkan jadi RM 0.10)

Jumlah - RM 32.10

[sumber : resit]

Terpelik juga bila staf yang jaga kaunter minta 10sen. Rupanya untuk GST.

Kalau lambat atau lewat 2 hari dari tarikh lahir secara automatik terpaksa renew lesen memandu untuk 2 tahun.

Pandai-pandai lah kira sendiri. Lebih elok renew sebelum hari lahir. Itu yang lebih selamat.

settle.... weeeee...

6 comments:

  1. assalamualaikum mia...betul tu kalau lambat mmg kene renew terus 2 tahun...

    ReplyDelete
  2. bulan depan baru nak renew..buat 2 tahun je nanti senang

    ReplyDelete
  3. Wahh...dah renew lesen yer kak mia...sekarang senang sikit kan...dekat jer hari jadi kita pasti akan ingat lesen kita....Tapi MD pernah juga terlupa...hihi

    ReplyDelete