Renew Lesen Memandu

Friday, January 22, 2016

Renew Lesen Memandu



Alhamdulillah... Mia dah renew lesen memandu pagi semalam kat Pejabat Pos Bandar Baru Uda.

Mia memang selalu renew / perbaharui lesen memandu setiap tahun. Nasib luput / expired pada tarikh lahir. Jadinya setiap kali birthday, lesen memandu perlu di renew.

Kos / bayaran yang dikenakan untuk perbaharui lesen memandu kat pejabat pos ialah :

Lesen memandu - RM 30.00
Komisen - RM 2.00
GST 6% - RM 0.12 (dibundarkan jadi RM 0.10)

Jumlah - RM 32.10

[sumber : resit]

Terpelik juga bila staf yang jaga kaunter minta 10sen. Rupanya untuk GST.

Kalau lambat atau lewat 2 hari dari tarikh lahir secara automatik terpaksa renew lesen memandu untuk 2 tahun.

Pandai-pandai lah kira sendiri. Lebih elok renew sebelum hari lahir. Itu yang lebih selamat.

settle.... weeeee...

6 comments:

  1. assalamualaikum mia...betul tu kalau lambat mmg kene renew terus 2 tahun...

    ReplyDelete
  2. bulan depan baru nak renew..buat 2 tahun je nanti senang

    ReplyDelete
  3. Wahh...dah renew lesen yer kak mia...sekarang senang sikit kan...dekat jer hari jadi kita pasti akan ingat lesen kita....Tapi MD pernah juga terlupa...hihi

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.