Pinggan Sihat Malaysia #sukusukuseparuh - Mia Liana

Sunday, February 19, 2017

# Campaign # Health

Pinggan Sihat Malaysia #sukusukuseparuh



Nak sahut seruan kempen Pinggan Sihat Malaysia ni macam susah sedikit. Dah lama kempen ni tapi buat tak tahu je. Bila terasa nak diet semula. Barulah nak tengok balik.

Yang beratnya... sebab dah terbiasa makan nasi satu pinggan. Dah tu nak dikurangkan kepada suku pinggan pula.. Rasa macam tak cukup. Buah-buahan dan sayur-sayuran pula perlu dilebihkan. huhuhu...

Kata orang... nak seribu daya. Tak nak.. seribu dalih. Kena usaha juga bila usia semakin meningkat.. perlu berubah.

** jom kita amalkan pemakanan yang sihat......


Jemput join Segmen Nak URL Blog #28 Mialiana.com di SINI

7 comments:

  1. semoga dipermudahkan segala urusan.. :)

    ReplyDelete
  2. dah lama ye kempen ni? Kalau kak mia tak share..saya pun tak tahu

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...yer mmg betul tu...amalan pemakanan yg baik utk kesihatan badan kita kn...:)

    ReplyDelete
  4. nasi sikit bila lauk sedap macam tak puas je makan... hehe

    ReplyDelete
  5. dah terbiasa jumpa nasi sekali sehari..

    ReplyDelete
  6. dah lama tak makan nasi ..hihi..makan pun kadang weekend jer

    ReplyDelete