image Bela Ikan Laga - Mia Liana

Monday, 8 January 2018

# Family Matters

Bela Ikan Laga


Nak masuk tahun baru 2018, Mia mula bela ikan laga. Bela dua ekor ikan laga spesis karin ekor panjang a.k.a longtail betta.


Seekor warna hitam merah dan seekor lagi warna hitam biru. Dua-dua jantan. Senang nak jaganya. Hanya bagi makan setiap hari dan tukar airnya setiap minggu.

Kata orang, boleh mengurangkan stres bila bela ikan dan ternyata bila tengok ikan ni lama-lama rasa tenang. Comel je..

Oh ya... Mia beli ikan-ikan laga ni kat Bazar Karat, bandar Johor Bahru. Seekor harganya RM10.00. 

** kena asingkan akuarium... kalau tak, nanti gaduh pula...


9 comments:

  1. Kat umah ada 8 ekor , warna pun berbeza , adik CCL yg bela kan . Dia minat sangat ikan laga ni . Memang betul tak boleh campur sekali.. bergaduh sampai carik ekor

    ReplyDelete
  2. Comel..dulu PC ada bela...kalau kita serasi...rajin jaga insyaAllah panjang umurnya...

    ReplyDelete
  3. Dulu2 saya suka bela ikan ni kat opis,suka warna ikan ni, cantik banget

    ReplyDelete
  4. dah beberapa bulan mama x bela ikan. frust sebab ikan dulu mati. cantik lah ikan laga mia

    ReplyDelete
  5. wah...best tu..tapi dh ada kucing kt umah..jgn die makan udah nnti.hehe

    ReplyDelete
  6. dulu ada belikan ikan laga ni untuk anak-anak. tapi asyik sekejap usik ikan tu lama-lama mati dah hehe...

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mia.. cantik bela ikan laga ni...mcm nak cari juga la...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete