Makan Malam Sedap Di Gerai Silver Fork Johor Bahru

Makan Malam Sedap Di Gerai Silver Fork Johor Bahru |  Wahhhh... banyak sebenarnya kedai untuk makan-makan di Johor Bahru ini. Kena rajin explore dan google untuk tahu di mana tempat makan best. Di sini Mia nak review menu makan malam Mia dengan Nona dan Farah di Gerai Silver Fork tempoh hari. Lokasi kedai makan ini kat tepi jalan Dato Abdullah Tahir. Satu jalan dengan New York Hotel, Restoren Thai Kampung Carabao dan Banafe Cafe. Jalan ini betul-betul happening pada sebelah malam. Meriah sangat.

Nampak macam biasa saja Gerai Silver Fork ini maklumlah gerai tepi jalan tetapi presentation menu makanan dia ala-ala hotel dan bila rasa memang betul terasa sebiji makanan dari hotel. Bayangkan makan di gerai tepi jalan tapi rasa makanan persis ala-ala hotel ditambah lagi dengan udara nyaman malam... pergghhhh memang best sangat suasana makan malam di sini. Rasanya sedap. Sangat sedap. Boleh repeat datang lagi lepas ini.

Apa tidaknya, tuan punya Gerai Silver Fork ini, Chef Halil sangat berpengalaman dalam bidang masakan perhotelan dan pernah bekerja di beberapa hotel terkemuka sekitar Johor Bahru, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur.

Kita straight to the point. Jom tengok menu yang Mia highlight ni.... menu signature untuk Gerai Silver Fork.. zasss...


Selfie di tepi gerai.... simple je gerai ni...

Berhadapan dengan Hotel G5. Happy betul nak makan-makan sedap. Boleh Waze/Google Hotel G5 atau Chef Halim Salim @ Silver Fork untuk datang ke sini.
Kueh Teow Hong Kong - RM 6.80

Fish and Chips -  RM 16.00
Sotong goreng tepung vs Udang goreng tepung - RM 30.00
 
Nasi Goreng Kampung Butter Chicken - RM 13.00

Nasi Goreng Seafood - RM 19.00

Penuh satu meja bila disusun.


Mango Soda Fruity - RM 6.80
Blackcurrant Soda Fruity - RM 6.80
Milo Ais Chocolate Float - RM 5.00
Sirap Bandung Vanilla Float - RM 5.00

Dengan Chef Halil. Puas hati makan sini. Sangat berbaloi.


Oh ya.... Gerai Silver Fork dibuka dari pagi hingga malam. Ada sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam. Kalau anda berdekatan bandar Johor Bahru, bolehlah singgah makan-makan di sini. Sangat recommended.


** jalan-jalan cari makan....


Post a Comment

0 Comments