Betul Ke Ni? Salah Kira Ke?

Thursday, February 27, 2014

Betul Ke Ni? Salah Kira Ke?



Betul ke ni? Salah kira ke... Rasa macam tak percaya bila dapat bil elektrik ni. Betul-betul jimat tak sampai pun RM20. Syukur... ini adalah kali pertama buat rumah Mia.

Ada betul juga, bulan lepas dan bulan ini kami sibuk mengecat dan uruskan rumah sewa. Balik kerja terus ke rumah sewa. Dah lewat malam baru balik rumah sendiri.

Rasa terharu.... bila bil elektrik dibiayai oleh kerajaan Malaysia... terima kasih...

mood suka...

70 comments:

  1. apa..???tak payah bayar...wah....bagusnya kak...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. bil rumah sendiri yang dok sekarang ni... bukannya rumah sewa...

      Delete
  3. hahaha...amboi kak..jimat gila bulan ni ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... dah gaji barulah nak pi bayar.. dok tengok2 bil la ni... masa aritu bil sampai, terus letak atas meja. tak berapa perasan sangat...

      Delete
  4. assalamualaikum mia...wah bestnya dah x payah nak bayar...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mama.. haah untuk bulan ni je...

      Delete
  5. Wahhhh....btol2 jimat ni. Hihihi...untung2.
    Dah lama x merasa kerajaan belanja bil letrik ni....even masa bujang.

    ReplyDelete
  6. Biasa akak pun ada bil begini kat rumah sewa...

    ReplyDelete
  7. eerr... bukan macam ni. memang tak percaya plak. hehehe

    ReplyDelete
  8. harap2 bulan ni SA pun x yah bayar macam ni...hehehehehe

    ReplyDelete
  9. jimat blanja... kalo tipa bulan camtu msti syok kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiiii... tersangatlah syok dapat free setiap bulan... heheh

      Delete
  10. Replies
    1. tips... tentulah jangan gunakan banyak letrik di rumah... guna bila perlu je...

      Delete
  11. waaaaa best laa camni... nk jimat jugak.. tp x boleh.. hahaha

    ReplyDelete
  12. herm...syok la gitu..tak payah bayar..kikiki

    ReplyDelete
  13. wahh..syok nye..sy sendiri pun belum pernah dpt lg.. :-)

    ReplyDelete
  14. haaa...biar betul...untungnya, saya setiap kali nampak bil letrik terus rasa sedih :(

    ReplyDelete
  15. bestnye..........dah lama tak dapat mcm nie.........bil now lebih seratus tiap bln

    ReplyDelete
  16. biar betull..? he he.. saya kalau tak cecah 100 bukan rumah saya kot kak mia.. T_T

    ReplyDelete
  17. Tahniah banyak save tu...jangan next month double dah..he..he

    ReplyDelete
  18. pada sayalh kalau fmly kecil biasanya expenses x bnyk sangt

    ReplyDelete
    Replies
    1. bulan tu.. mia tak guna aircond langsung... sebab cuaca sejuk waktu malam..

      Delete
  19. Wah.. Bestnya... Tpi bil sy pun kurg byk bln ni...

    ReplyDelete
  20. wahhh.. kelebihan bjimat ntuk pgunaan letrik.. hehehe..

    ReplyDelete
  21. bacaan sebenar ke bacaaan angaran.
    bacaan angran biasa lebih murah

    ReplyDelete
  22. umah sewa nad lagi kosong..haha..tak payah bayar

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.