Bercakap Secara Positif

Friday, May 9, 2014

Bercakap Secara Positif

Sekadar perkongsian tentang motivasi diri. Kadang kita ini lebih banyak bercakap kepada yang negatif dari yang positif. Lepas ni, cubalah positifkan ya..

Jom tengok gambar ini..


Satu lagi kan... kalau asyik cakap "tak tahu", sampai ke tua lah tak tahu saja memanjang. Cuba cakap "akan diusahakan" walaupun tak tahu kita akan cuba untuk belajar menjadi tahu. Dari situlah kita boleh menambah ilmu pengetahuan dan banyakkan pengalaman. Kalau asyik cakap "tak tahu" je kan, lama-lama orang pun bosan.

Begitu juga dengan "tak sempat" dan "tak ada masa", tukarkan jadi positif. Secara tidak disedari kita pun akan ada masa untuknya nanti.

Kata-kata pun satu doa... jom cakap yang positif...

 buang yang negatif jauh-jauh...

Hadiah bernilai RM10,020.00 untuk dimenangi.
Klik SINI untuk join.

20 comments:

  1. Dekati aura positif jauhi mood negatif..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum mia...mmg betul tu kena bertukar mood positif la lepas ni...:)

    ReplyDelete
  3. Fikirkan ya ng positif jer yg negatif buang jauh2 ..

    ReplyDelete
  4. yeahh!! bangun dari tempat selesa nih dan katakan boleh..:)

    ReplyDelete
  5. Kalau bukan kita yang nak cakap yang baik-baik tentang diri sendiri, nak harapakan siapa lagi kan...

    ReplyDelete
  6. Betul tu kak,bila fikiran kita +ve,aura tu akan tranfer ke wajah kita mjadi lebih ceria ;)

    ReplyDelete
  7. Yes, positive thinking! The key to success.

    ReplyDelete
  8. Perkongsian yg baik... berfikiran positif selalu...itu yg terbaik

    ReplyDelete
  9. Akk selalu bersungut xcukup masa... byk benda nak buat komitmen byk, amal pun nak buat byk2....

    ReplyDelete
  10. Bercakap Secara Positif bermula dari fikiran yang positif...

    ReplyDelete
  11. yeah ! positiff.. in sha ALLAH .. ~ :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.