Juadah Raya Aidilfitri 2016

Tuesday, July 5, 2016

Juadah Raya Aidilfitri 2016


Wahhhh.. sibuknya masak dengan mak dan adik-adik perempuan Mia di dapur ni. Lokasi dapur di rumah keluarga Mia di kampung. Tahun ni masak seperti biasa sama macam tahun lepas. Cuma kali ini kita ada masakan ayam gajah dan anak-anak lobster. Jom tengok juadah raya Mia dan keluarga tahun ni.... zassss..

Wajib ni.. lodeh satu periuk besar.

Ayam gajah masak kicap (fresh dari kebun)

Anak-anak lobster masak sweet sour yang simple. (fresh dari ladang)

lontong nasi yang dibalut dengan daun pisang dalam kelongsong yang diikat tali

Lagi lontong nasi... tinggal kuarkan dan potong 4 je nanti...

Ketupat tak berapa banyak. Ada lah dalam 50 biji yang dapat dianyam.

Jemput makan di pagi raya esok.....

bila kumpul ramai-ramai... terasa sekejapnya masak-masak ni...

8 comments:

  1. tiba2 rindu rendang lemang ketupat kuah kacang semula bila tengok juadah ni

    ReplyDelete
  2. uniknya lontong nasi tu tapi tahun ni ciktie tak merasa lontong lagi ni. sedapnya nampak kuah lodeh tu

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...selamat hari raya mia..:)

    ReplyDelete
  4. mia...lontong tu mmg ada jual ye kelonsongnya? unik...

    ReplyDelete
  5. salam wah best best juadah kak mia , orang johor kan lontong

    ReplyDelete
  6. wah....MV rindu nak makan kuah lodeh..lobster tu yummy

    ReplyDelete
  7. Wahh...kuah lodeh....MD tak pernah makan lagi..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.