image Rezeki Buah Kedondong - Mia Liana

Tuesday, 13 November 2018

# Family Matters # Work Matters

Rezeki Buah Kedondong


Rezeki dapat buah kedondong di pejabat. Alhamdulillah... Mia favourite makan buah ni. Makan fresh gitu je. Muda ke.. tua ke.. tak kira pun. Janji masuk mulut.



Throwback masa mengandungkan Sofea.. ada mengidam buah kedondong ni nak makan yang baru dipetik dari pokoknya. Dapat juga kat rumah rakan sepejabat di Pontian. Sanggup tu.

Ibarat macam makan keropok tengok depan tv. Jangan makan terlalu banyak sekaliarung.. boleh sakit perut nanti... Esok-esok pun boleh makan juga.

** kedondong lover....


15 comments:

  1. Pucuk kedondong yang muda boleh buat ulam kak..pernah makan tak..PC tau pun mak ngah PC yang ajar makan..sedap juga.

    ReplyDelete
  2. suka makan buah ni, dulu kat rumah tok saya ada pokok dia memang best la tapi sekarang pokok pun tak ada, nak cari buat ni pun susah sikit.

    ReplyDelete
  3. kedondong masak ranum boleh saya makan..hijau ..alamak asam lah..begitulah jika nak makan mengidam nanmanya ru

    ReplyDelete
  4. uish kecur air liur tengok... Buat jeruk sedap ni. :)

    ReplyDelete
  5. Cheq suka jus kedondong, letak gula letak ais uiiii sedapnya lahai 🤤

    ReplyDelete
  6. uiii..sama kak..saya punnn pantang nampak pokok ni kat umah kawan or sedara mara, terus mintak nak petik..haahah! sedap makan fresh..tapi biasanya saya bawak balik rumah & buang kulit dia dulu..:p

    ReplyDelete
  7. Uii sedapnyaaa...cecah gan kuah rojak, dapnyaaaaa....

    ReplyDelete
  8. Uishhh.... kat belakang rumah FAMA teman, rimbun pokoknya... Lebat buahnya... Sekali tuai, teman blender buat air je...

    ReplyDelete
  9. Cicah pulak dengan asam.. sedapnya.. tak sedap dah habis sepinggan.

    ReplyDelete
  10. Krupp kraaapp kruuppp kraaapp bila mkn. Rangup!

    ReplyDelete
  11. Sedapnyaa. Ni potong2 buat jus kedondong pastu letak asam boii sikit sedapp

    ReplyDelete