Kadar Harga Tarif Premium Insurans Kenderaan Kereta / Motosikal 2014

Thursday, February 6, 2014

Kadar Harga Tarif Premium Insurans Kenderaan Kereta / Motosikal 2014

Leganya Mia... baru sahaja perbaharui insurans kereta Mia sebelum cuti raya cina tempohari. Kadar pelarasan harga tarif premium insurans yang baru mulai 15 Februari 2014 ini mempunyai peningkatan antara RM2 hingga RM23. Nampak macam sedikit, tetapi banyak sebenarnya. Isu naik ada lagi. Tarif asas ini merangkumi perlindungan komprehensif dan perlindungan pihak ketiga untuk kenderaan persendirian dan motosikal.


Sumber : SINI

Bila lihat jadual di atas, nampak jelas perbezaan harga dengan tahun 2013. Nampaknya tahun depan, baru Mia akan bayar premium insurans yang baru ini..

lepas ini... apa pula yang naik... kena standby ni..

19 comments:

  1. nasib dah renew road tax 2 hari lepas..tahun depan la baru kena dengan harga baru ni

    ReplyDelete
  2. nasib baik road tax ngan insurans tahun lepas dah bayar..maknanya tahun nie kenalah standby jugak kan kak...

    ReplyDelete
  3. kak mia...dkna ada terbaca keratan akhbar, isu ni ditangguh dulu..

    ReplyDelete
  4. huhuhu...merasala nanti tarif baru ni...sebab roadtax & insurance expired bulan 6...

    ReplyDelete
  5. adoi en asbeen tak renew lagi roadtax dier

    ReplyDelete
  6. yang tak naik ialah hujan sebab sentiasa turun..tp sekarang dah lama tak hujan area Putrajaya ni hehehe

    ReplyDelete
  7. huhu... kena standby bulan 6 ni... :(

    ReplyDelete
  8. kena stanby duit la dari sekarang.. huhu

    ReplyDelete
  9. alahai naik banyak tu..masa nak renew bulan march pulak tu..huhu =__='

    ReplyDelete
  10. saya kena renew april nih... tak tau lah berapa nak kena huhuhu

    ReplyDelete
  11. Bukan banyak sikit tapi banyak sangat. Naik dan naik lagii..

    ReplyDelete
  12. Nampak gayanya kena bayar cepat2 ni sbb tarikh luput 16hb Feb (atau tetap naik gak..?)

    ReplyDelete
  13. Tol tak naik, road tax pulak naik huhu..

    ReplyDelete
  14. Dah settle bayar walaupun mati bulan 3..

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum mia...semuanya naik...;)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.