Bila Hati Kecewa

Thursday, September 11, 2014

Bila Hati Kecewa



Bila hati kecewa
Segala di depan mata pandang sambil lewa
Fikiran tak tentu hala
Makan langsung dilupa

Bila hati kecewa
Sakit membunuh jiwa
Menikam sanubari lara
Harapan musnah serta-merta

Bila hati kecewa
Tiada ubat merawat luka
Nak sembuh makan masa yang lama
Perlu kuatkan diri walau merana

Bila hati kecewa
Kawan-kawan tempat luahan rasa
Pentingnya peranan dari keluarga
Agar tidak berlarutan lama-lama

Bila hati kecewa
Usahlah bermuram durjana
Kembalilah kepadaNya
Akan redha dengan ketentuanNya

puisi ciptaan Mia pagi ini tentang hati yang kecewa. layan..

33 comments:

  1. kalau hati sedang sedih, semuanya menjadi.

    http://acikwatie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Bila hati kecewa... Rasa mau lempar dgn batu besar ja kn yg menyakitkan hati tu

    ReplyDelete
  3. ye la bila kita berada dalam keadaan sedih kan semua x menjadi

    ReplyDelete
  4. kak mia..cik nor mtk maaf..cik nor tak perasan langsung pasal bloglist tu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok dear... yang tu takpe. kak mia dah maafkan. thanks ya.

      Delete
  5. itulah manusia, kecewa dan gembira rencah kehidupan.. senyum selalu kak mia..

    ReplyDelete
  6. kenapa kecewa ni sis?? hopefully semuanya akan kembali ok ye..

    ReplyDelete
  7. Huhuhu hidup manusia tak selalunya cerah.. adakala gembira adakalanya sedih.. apapun jangan sedih lama2 cubalah cari sesuatu atau dekatkan diri dengan Allah.. moga hati kita akan kembali ok..

    ReplyDelete
  8. bila hati kecewa...awan mendung walau bercahaya...

    ReplyDelete
  9. sabar yer kak mia...ada hikmah semua ni...jangan kecewa lama-lama sangat ek kak mia...

    ReplyDelete
  10. betul tu kak..bila hati kecewa.rasa macam semua yg akak tulis tu..

    ReplyDelete
  11. Hidup macam roda ... Kadang2 di atas, kadang2 di bawah ... Hanya Allah s.w.t tempat mengadu ...

    ReplyDelete
  12. X mo kecewa2 ok..kite hepy je.
    www.armilastyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. bila kecewa..amek masa untuk kembali semangat semula kan

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum mia...betul tu bila hati kecewa mcm2 bermain perkara bermain difikiran....tabahkn hati...

    ReplyDelete
  15. Berdoalah..Allah sentiasa bersama kita.

    ReplyDelete
  16. Mmg pnh rasainya...ada kata pujangga...itulah tanda Allah sedang 'jentik' hati kita tanda kasih sayang DariNya... Mgkin ada sst yg Allah nak bagi kan..

    ReplyDelete
  17. Ku sangka panas sampai ke petang, rupa2nya hujan di tengahari....takpe nanti berhentilah hujan tu..matahari bersinar kembali

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.