Makan Buah Delima

Tuesday, November 4, 2014

Makan Buah Delima



Makan buah delima hari ini. Dah 2 hari kat rumah. Hari ini Mia bawa ke pejabat. Bolehlah makan pelan-pelan.

Masa mengandungkan Sofea dulu, Mia memang selalu sangat makan buah ni.

Nampak macam biasa je kan buah ini. Tapi banyak khasiatnya. Buah delima mengandungi zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, magnesium, vitamin A dan vitamin C. Mia ada cerita khasiat buah delima kat SINI dulu.

Jemput makan ya...

fruit of the day....


32 comments:

  1. banyak khasiatnye..kena makan takleh tinggal walau sebiji pon tau kak

    ReplyDelete
  2. Wah sedapnya.. saya dah lama tak makan buah ni :D

    ReplyDelete
  3. Wah seronoknya makan buah delima banyak khasiat. Kalau terjumpa batu delima itu satu anugerah. Terbaik !!!!
    IsmailDotCom

    ReplyDelete
  4. nampak sedap... saya jarang mkn buah delima ni

    ReplyDelete
  5. selamat makan buah delima kak mia...^_^

    ReplyDelete
  6. kita tak reti betul makan delima ni.. tapi delima ni cantikkan?

    ReplyDelete
  7. Iday dah lama tak jumpa n makan buah delima ni. hehehe

    ReplyDelete
  8. btl3. mmg byk khasiat. jgn tinggalkn waima satu ..kene hbskn huhu

    ReplyDelete
  9. betul,isi kecik2 tapi banyak khasiatnya. ^_^

    ReplyDelete
  10. memang banyak khasiatnya..paling susah nak jumpa delima yang kaler merh menyala tu..

    ReplyDelete
  11. dah lama tak makan buah delima..sedapnya :)

    ReplyDelete
  12. buah delima mmg byk khasiatnya salah satu boleh tambah darah. tapi nak mkn tu bercinta gak byk biji.. mama tak reti telan biji tu

    ReplyDelete
  13. Delima ni memang sedap makan kan, manis2 buah gitu

    ReplyDelete
  14. Ramai pesan suh makan...
    Tp ritu xde musim..
    Skg banyak bersepah2 lak kat klntan ni kak mia

    ReplyDelete
  15. Lama tak makan buah delima.. Tetiba rasa teringin pulak..
    RosmizaAliDotCom

    ReplyDelete
  16. Sha dapat buah delima ni memang tak cukup satu....

    ReplyDelete
  17. Diana tak pernah makan lagi buah delima ni...tapi buah delima memanh banyak khasiatnya...

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.