Hantu Pelam

Friday, September 25, 2015

Hantu Pelam



Jangan sebut pelam kat rumah family Mia ni. Memang favourite sangat. Adik beradik Mia semua suka. Bukan yang perempuan saja, yang lelaki pun sama. Nak buat macamana... dah Mak Mia ngidam pelam muda masa mengandungkan kami semua.

Bila berkumpul semuanya masa raya haji ni, sekali ngadap pelam baik yang dah masak mahupun yang muda, memang licin terus. Makan begitu saja. Tak sempat nak cicah dengan sambal kicap ke.. bubuh asam ke...

Hantu pelam betul kami ni. Masa Mia mengandungkan Sofea pun menurun dari Mak Mia juga, ngidam pelam muda. Bestnya dapat makan mentah-mentah gitu je. Rasa puas...

alhamdulillah... favourite satu family...

6 comments:

  1. assalamualaikum mia...betul tu mama pun masa mengidam pun suka mkn pelam muda ni...mmg sedap n terliur tengok gambar pelam mia ni...:)

    ReplyDelete
  2. pelam masam kan..hehe..rasa nya mcm jarang merasa pelam ni..hihihi

    ReplyDelete
  3. Dulu ai memang hantu mangga, pelam ni.. sekarang dah kurang dah.. mungkin sebab selalu sangat dapat kot.. ;)

    ReplyDelete
  4. sorang² hadap pun boleh habis ni kak mia :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.