7 Logika Kehidupan Yang Mesti Diingat

Sunday, January 26, 2014

7 Logika Kehidupan Yang Mesti Diingat

Ketika blogwalking, Mia terjumpa entri yang menyentuh tentang logika kehidupan. Jadi Mia kongsikan di sini buat tatapan pengunjung yang dikasihi. Agar kita sama-sama saling ingat-mengingati...

Sumber : SINI

Tujuh Logika Kehidupan Yang Mesti Diingat
  1. Berdamailah dengan masa lalumu, agar ia tidak merosak masa depanmu
  2. Apa pun yang orang lain fikirkan tentangmu, itu bukanlah urusanmu
  3. Waktu menyembuhkan hampir segalanya, berikanlah waktu beberapa saat
  4. Tak seorang pun merupakan alasan dari kebahagiaanmu kecuali dirimu sendiri
  5. Jangan bandingkan hidupmu dengan orang lain, kamu tidak tahu seperti apa perjalanan yang mereka lalui
  6. Berhentilah terlalu banyak berfikir, tiada masalah jika tidak mengetahui semua jawapan yang ada
  7. Tersenyumlah, kamu tidak memiliki semua masalah yang ada di dunia
Dah baca ke belum? Best pula yang nombor 7 tu... hehehe. Nombor 5 dan nombor 6 itu, nampaknya kalau ada, nak kena ubah ini. Kita tak sedar pun sehingga kita disedarkan. Nasib baik sedar sendiri, kalau orang lain sedarkan pun payah juga.

Suka betul dengan madah logika kehidupan ini yang secara tidak langsung merupakan madah-madah motivasi untuk meneruskan kehidupan.

mood bersastera lah pula...

21 comments:

  1. wah mood sastera.best dan ohsome la ayat2 nya kak mia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah angah... happykan diri dengan bersastera... hehehe

      Delete
  2. Saya sekarang tengah belajar yang no 2!

    ReplyDelete
  3. Setuju sangat kak. Yg paling setuju number 7.hehe.

    ReplyDelete
  4. aah betulkan kak mia...logika sebuah kehidupan..aah tersentuh nombor 7 tu jugak
    Jom baca: Kreatif! Cantik! Sempoi gitu!

    ReplyDelete
  5. haah la kak mia..setuju yg kat no 7 tu

    ReplyDelete
  6. Saya pulak tertarik dengan nombor 4 dan 5. Kunci pada kebahagian .

    ReplyDelete
  7. Alangkah bestnya kalau ada no. 7 tu dalam diri ini....tiada masalah...

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum mia...betul tu suka dgn kesemuanya...

    ReplyDelete
  9. tq share kak mia..bolehlah ubah apa yang negative tu :)

    ReplyDelete
  10. T kasih diatas perkongsian.. sgt bermanfaat.. :)

    ReplyDelete
  11. Tersenyumlah, kamu tidak memiliki semua masalah yang ada di dunia. i like this :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.