Buah Tangan... Buah Pisang...

Friday, January 31, 2014

Buah Tangan... Buah Pisang...

Punyalah agak sibuk hari ini. Dah namanya cuti. Petang sampai ke malam pula pergi melawat saudara sebelah mertua. Selalunya kalau datang bertandang rumah saudara, tak sah kalau tak bawa buah tangan.


Yang paling mudah, beli buah pisang. Nampak tak Mak Mertua Mia borong buah pisang? Ada dua rumah nak pergi hari ini. Dah macam raya pula...

update blog masa on the way ke Kota Tinggi...

32 comments:

  1. pisang ni macam2 boleh dibuat terutama kuih muih..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... tapi yang dibeli ni untuk makan gitu saja...

      Delete
  2. pisang apa tu ? cuma certain pisang saja kan sedap dimakan begitu saja :l cam iklan roti pulak.pisang yang manis cam pisang emas tu :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dan salam singgah di petang Jumaat Kak Mia...selamat bercuti Tahun Baru Cina..suka sangat makan buah pisang ni,terutamanya pisang emas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam diana... thanks ya... pisang emas memang sedap..

      Delete
  4. kalau pisang..bagi sesikat boleh habis makan dalam satu masa..hehe.

    ReplyDelete
  5. lamanya tak mkn pisag..tak nak bg syira ke ? ehhe

    ReplyDelete
  6. Takpa. banyak khasiatnya, banyak gunanya..

    ReplyDelete
  7. Kalau pergi bertandang tu mesti bawa buah tangan...

    ReplyDelete
  8. pisang sungguh enak dimakan begitu saja. hehe

    ReplyDelete
  9. Saya suka pisang nipah goreng...pisang emas sedap makan begitu saja

    ReplyDelete
  10. lagi satu boleh beli buah tembikai pun boleh makan beramai² :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu pun ok juga... tapi cuma jumpa kedai pisang je ni.... hihihi

      Delete
  11. assalamualaikum mia...sedapnya buah pisang tuu...;)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.