Jangan Merungut

Sunday, January 26, 2014

Jangan Merungut

Perkongsian gambar dari facebook Kak Aida. Bila Mia baca madah tulisan di gambar ini membuatkan hati Mia tersentuh. Hanya hati seorang ibu sahaja yang dapat memahami.


Jangan merungut
Kalau ibumu minta tolong darimu

Kerana kerja yang disuruh itu
Tidak seberat melahirkan kamu

Cukup memberikan makna yang mendalam. Terkesan di sanubari ini.

teringat masa zaman budak-budak dulu...

27 comments:

  1. time budak2 dulu, nak pegi tandas pun mintak mak temankan

    Contest SEO Car Stickers Malaysia

    ReplyDelete
  2. Yup so true Mia..Salam hujung minggu...

    ReplyDelete
  3. rasa bersalah pula saya kalau mam suru buat saya mengeluh. ><

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum...kak mia,

    tak baik merungut.. kan, jasa ibu tak terbalas,, moga memberi keinsafan pada diri ini..

    Ohh.. ibu..

    mselim3

    ReplyDelete
  5. setuju kak mia...ibu tak pernah pun mengeluh tak pernah kenal erti penat

    ReplyDelete
  6. betul tu! Tolong ibu tak susah mana pun kan :)

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya merungut tak baik, tapi, ada tapi nya kot..

    ReplyDelete
  8. terusik pula hati ni dengan entry ni.. Setuju sangat.. Maklah segala-galanya.. Semoga dijauhkan dari bersikap sedemikian :)

    ReplyDelete
  9. Sama2lah kita renungkan.. T kasih diatas perkongsian peringatan ini ye.. :)

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum mia...bersabar jer...:)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.