Ops Harga 2014

Monday, January 20, 2014

Ops Harga 2014

Bagusnya ada operasi yang macam ini. Ops Harga 2014 untuk mengawal dan memantau kenaikan harga barangan dan salah guna penimbang atau sukat. Sebagai pengguna kadang kita tidak perasan yang kita juga sebenarnya telah ditipu oleh peniaga.

Sumber : SINI

Operasi ini telah bermula sejak semalam. Pemeriksaan mengejut akan dilakukan ke atas mana-mana premis pasar basah, kedai runcit termasuk di restoran-restoran dan lain-lain lagi. Tindakan serta-merta akan dikenakan terhadap peniaga yang ingkar. Tiga perkara diberi fokus dalam operasi ini ialah penanda harga, pengeluaran notis di bawah Seksyen 21 Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 dan pemeriksaan alat penimbang dan sukat.

Menyambut baik usaha ini supaya kita semua dapat berbelanja dengan harga yang sepatutnya.

susah hati bila harga barang naik...

19 comments:

  1. Assalamualaikum kak mia, sheila pun terasa susah hati, nak beli sayur pun mahal apatah lagi bahan basah lain... T__________T

    ReplyDelete
  2. Bagus ada ops 2014 ni.Takdelah pihak yang mengambil kesempatan kaut keuntungan.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mia...mmg susah kalau semua barang harganya naik...rakyat semakin tersepit...;)

    ReplyDelete
  4. betul2. kena peka dengan harga barang skrg supaya kita tidak mudah di tipu :)

    ReplyDelete
  5. terkesima kejap bila minum Nescafe panas dah RM2.50...huhu :(

    ReplyDelete
  6. semoga semuanya berjalan lancar dan jangan bermusim......

    ReplyDelete
  7. Bgus lah de opss.ni... Skurg2 xde yg nk amik ksmpatn.sesuka.hati..

    ReplyDelete
  8. Alhamdullilah...memang patut dikuatkuasakan selalu oleh kerajaan.

    ReplyDelete
  9. saya sokong dengan langkah yg diambil ini..

    ReplyDelete
  10. Baguslah.. sekurang2nya nasib pengguna dibela.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kat kita ni sebagai pengguna. kalau tak ada ops yang macam ni.... huhuhu tak tahu la jadi apa... huhuhu

      Delete
  11. Patut dilaksanakan. Supaya takda yang sesuka hati naikkan harga sendiri..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.