Bila Selsema Dan Hidung Tersumbat

Thursday, June 5, 2014

Bila Selsema Dan Hidung Tersumbat



Minggu ini, Mia diserang selsema dan hidung tersumbat. Dah pergi klinik hari Ahad yang lepas, diberinya ubat pil dan nasal spray. Makan pil pula pada waktu malam, sebab memang mengantuk selepas ditelan.

Nak cerita ni. Paling best bila guna ubat nasal spray. Senang caranya. Hanya perlu titiskan ke dalam hidung. Selepas beberapa minit, hidung tidak tersumbat lagi. Dah hilang. Rasa lega betul nak bernafas.

sentiasa simpan dalam handbag...

14 comments:

  1. Wah! Macam nak kene try beli je nasal spray ni. ^^

    ReplyDelete
  2. emm..dah mcm musim selsema sekrg nie...anak saya pun kena jugak..kesian, hidung tersumbat sampai rasa susah nak bernafas...

    ReplyDelete
  3. hani pun sama kak mia..memang musim sekarang ni ehhh

    ReplyDelete
  4. there's one type of nasal spray for toddlers too. take care and get well soon!

    ReplyDelete
  5. xpernah guna nasal spray..selalu beli yg jenis pnjng brangin tu jer..kelakar sbb kena sedut2 jer nk bg ilng hingus dlm rongga idung..huhu..

    ReplyDelete
  6. 1st time dgr ubat jenis ni... get well soon kak..

    ReplyDelete
  7. baru tahu ade jenis spray.kalau selsema boleh try ni nanti..apepun semoga cepat sembuh ye kak

    ReplyDelete
  8. wah yekeee?? hu3.. baru tau ni.. sebab sebelum ni rasa macam tak selesa je nak tido hidung tersumbat.. dah tau ni bole lea beli kalau berulang lagi selseam tu.. he2

    ReplyDelete
  9. baru tahu jugak. sebelum ni makan ubat je :)

    ReplyDelete
  10. husna kalau hidung tersumbat guna manual je..tak sempat dah nak ke klinik..:p

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum mia...bagus juga ni...senang guna bila selsema...:)

    ReplyDelete
  12. Baru tahu pasal ubat ni..
    Ramai yang selsema sekarang. Mungkin sebab cuaca tak menentu, panas dan hujan..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.