Projek Buat Air Soya Dan Taufu Fah

Friday, July 11, 2014

Projek Buat Air Soya Dan Taufu Fah


Dah lama Mia tak cerita kisah dari dapur Mia. Hari ini projek Suami Mia dan Mia buat air soya dan taufu fah sendiri. Homemade lah katakan. Suami Mia yang nak sangat buat, Mia tolong-tolong saja.




Jadi juga buat air soya. Rendam kacang soya 8 jam tu nak kasi kembang.


Separuh dari air soya tu dibuat taufu fah. Buat air gula juga.

Alhamdulillah... cuba-cuba buat je ni.

selamat berbuka puasa semua...

21 comments:

  1. Wah sedapnya..air soya tu PC rajin juga buat kak mia..tapi yang taufu fah tak pernah lagi..

    ReplyDelete
  2. Fav rietta nie...tpi xpernah buat lg...

    ReplyDelete
  3. Wahhh... sedapnya... suka jugak.. macam mna nak buat taufufah tu...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum mia....wah bestnya ...buat sendiri lg puas hatikn....

    ReplyDelete
  5. buat sdiri baru puas hati.. camaner akak buat taufufa tu? share la kak

    ReplyDelete
  6. terkenang arwah mak yang suka sangat buat air soya, rindu mak..

    ReplyDelete
  7. Terbaik...next time kongsikan resipinya...yumyumyummy

    ReplyDelete
  8. air soya pernah lah buat tapi taufufa tak pernah buat...tk tau nak wat cm ne

    ReplyDelete
  9. taufufa sendiri ! dijamin halal... bebas dari pengawet.... hee ~

    ReplyDelete
  10. Wah... Sedap tu... Feveret sy taufu fah ni.. Tpi nk buat sndri tak reti...

    ReplyDelete
  11. sedapnya. buat sendiri puasa hti kan kak..

    ReplyDelete
  12. homemada lg terjamin kebersshan n kesedapan kan

    ReplyDelete
  13. tak pernah lagi buat sendiri.mesti lagi sedap homemade soya n taufufa kan

    ReplyDelete
  14. wahh..homemade soya..pandai akak buat...

    ReplyDelete
  15. air soya sedap..tp husna tak pernah mkn taufu fah..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.