DIY Baju Untuk Patung Rainbow Dash

Sunday, November 1, 2015

DIY Baju Untuk Patung Rainbow Dash


Itu hari balik kampung. Sofea ada bawa patung Rainbow Dash. Bila balik Johor Bahru, boleh tertinggalkan bajunya. Ni mesti kes main buka baju pastu terlupa nak pakaikan bajunya semula.

Jadi bila tiba hujung minggu, Mia penuhi permintaan Sofea jahitkan baju comel untuk patung kesayangannya. Nasib ada kain perca lebihan. Lalu Mia gunting ikut saiznya. Jahit pakai tangan. Bila dah siap jahit, Mia buat tali pinggang dia sekali...


Dan inilah hasilnya...

Comel tak?

Koleksi patung Equestria Girls My Little Pony. Baru ada 2 patung Rainbow Dash dan 1 patung Rarity. Bakal bertambah nanti.

Pakai dulu baju ni sementara nak tunggu balik kampung, cuti sekolah nanti. Tak sampai hati pula, nak tengok Sofea main dengan patung tak berbaju. Jadilah kan...

baju asalnya, ada disimpan oleh neneknya (Mak Mia) kat kampung....

18 comments:

  1. assalamualaikum mia...cian nyer patung sofea dah x ada baju nasib baik mama pandai jahitkn...dah cantik pun...:)

    ReplyDelete
  2. Pandainya kaka Mia buat..cntik plk tu.Terus x seksi patung Sofea..hehehe

    ReplyDelete
  3. Cute je...hehe...sofea mandikan patung tu la kak mia..tu yang buka baju..

    ReplyDelete
  4. wahh patung bugil tuuu., chomeyy je dgn baju baruu ;)

    ReplyDelete
  5. comelnyaa.. pandai kak mia design dan jait baju tu.. hehe :D

    ReplyDelete
  6. Diy. BAgus kreatif. Suka la sofea patungnua dah ada baju

    ReplyDelete
  7. kalau ai pun tak sampai hati tengok anak patung tu tak berbaju.

    ReplyDelete
  8. bila tengok ni baru ada idea apa yg nak dibuat dgn kain lebihan yang ada... :)

    ReplyDelete
  9. jom support zahir hee http://perantaumasa96.blogspot.my/2015/11/segmen-carik-bloglist-blog-encik-kidal.html

    ReplyDelete
  10. Comel patung tu pakai baju yang dijahit cantik oleh kak mia :-)

    ReplyDelete
  11. comel kak mia buat baju patung tu..pandai jahit :)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.