DIY : Jahit Langsir Tingkap Rumah - Mia Liana

Friday, April 21, 2017

# Family Matters

DIY : Jahit Langsir Tingkap Rumah


Hmmm... masa Mia anak dara dulu kalau balik rumah keluarga Mia, Mia akan jahit baju kurung sendiri. Kat rumah Mak Mia lengkap dengan mesin jahit dan mesin jahit tepi kain. Mia belajar menjahit dari Mak Mia.

Al-maklum, dulu Mia belajar kat Kuala Lumpur dan kerja sekejap kat sana beberapa tahun sebelum pindah kerja ke Johor Bahru.

Dan... mood telah terajin kali ini. Mia beli kain langsir kat Ayer Hitam dan mulalah memotong kain langsir dan jahit sendiri di rumah. Beli mesin jahit ni kat Lazada.

Jom tengok...





Tadaaa.... dah siap dah. Sejuk mata memandang bila tengok langsir warna hijau ni.

** hati ini rasa puas bila dapat jahit sendiri...

6 comments:

  1. rajinnyaaa! cikja entah bila nak jahit langsir sendiri hehe

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum mia...wah !! terbaik buat sendiri lebih baik...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  3. cantik.rajin sangat...kite bila ntah nk rajin

    ReplyDelete
  4. tetiba macam nak usha mesin jahit .portable pun ok..jahit langsir pattern macam ni je simple kan

    ReplyDelete