Nasihat Adalah Tanda Sayang

Friday, February 21, 2014

Nasihat Adalah Tanda Sayang


Sekadar perkongsian dari group whatsapp tentang nasihat.

Jom tengok...


Nasihat adalah tanda sayang.
Takkan ada orang nak
nasihat dekat orang yang kita
benci atau tak suka.
Jadi, terimalah dengan hati
yang lapang.

Kadang kita terasa macam orang tak suka kita bila dinasihati. Sebenarnya itulah tanda sayang mereka yang mahu membetulkan kita. Kita kadang tak perasan kesilapan kita. Patut bersyukur... ada mereka yang boleh menasihati. Berubahlah untuk jadi yang lebih baik dan disenangi. Kata orang, buang yang keruh... ambillah yang jernih...

sekadar menasihati.... tentang nasihat....

22 comments:

  1. Orang yg menasihati kita sebab dia sayangkan kita....macam nasihat ibu bapa pada anak-anaknya...

    ReplyDelete
  2. Nasihat yg baik kenalah terima... Kecualilah kalau kita taknak berubah jadi baik kan....

    ReplyDelete
  3. Ya... sebab sayang lah orang nasihatkan kita... macam cikgu kat sekolah, sebab sayang anak murid yang dia dok selalu beri nasihat... cuba kalau cikgu buat tak tahu jer... tapi kadang-kadang bukan jugak sebab tak sayang cuma, biar dulu... :D
    * zaman sekolah rendah dulu, lepas cikgu kasi rotan kaw kaw, dia akan cakap... saya rotan kamu sebab saya sayangkan kamu bla bla bla...tak larat dengar dah lepas tu..*

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... imbas kembali kenangan cikgu lagi....

      Delete
    2. selain dari buku, ibubapa, cikgu lah sumber ilmu... :D

      Delete
    3. yuppp... betul tu wafa... thanksss..

      Delete
  4. marah bukan kebencian.. tapi tnda sayang

    ReplyDelete
  5. Betul tu kak mia, Kalau tak sayang, takda nya nak nasihat.. ;D

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. memang kena garang masa dulu... tu yang anak murid ramai yang berjaya...

      Delete
  7. Assalamualaikum Kak Mia...Nasihat yang baik dari sesorang haruslah di terima dengan seikhlas hati sebab itu tandanya dia sayang kat kita..

    ReplyDelete
  8. huhu :) kne latih fikir positif insyaAllah mudah terima nasihat :) amin...

    mohon jemput jenguk2 www.nadiasecreto.com

    ReplyDelete
  9. Nasihat tnda org perihatin dan sygkn kita...nk tgk kita jadi baik dan berubah jadi baik.. Jadi berlapang dada dan fikir positif terima nasihat...

    ReplyDelete
  10. Btol tuu.. kita nsht ntuk kbaikan dia.. xda nsht yg mdorong ntuk buat kburukn. ~~

    ReplyDelete
  11. ya..saya setuju kak, berfikir secara positif, kalau org tak sayang, dia tak tegur kita.. :-)

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum mia...alhamdullilah nasihat yg berguna...:)

    ReplyDelete
  13. Betul tu.. nasihat yg baik harus kita terima & renungkan utk kebaikan juga..

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.