Dah Lama Tak Kunyah Bubble Gum Ini

Wednesday, March 5, 2014

Dah Lama Tak Kunyah Bubble Gum Ini



Tahu tak... betapa lamanya tak kunyah bubble gum jenis ini... Dulu masa sekolah memang selalu Mia beli. Dah itu saja gula-gula getah yang famous pada masa dulu.

Tup-tup masa nak bayar kat restoren masa makan tengahari tadi, terperasan pula bubble gum ini. Lantas Mia beli. Rasanya kalau dibandingkan dengan dulu, yang sekarang macam kecil sedikit. Tapi tak mengapa, janji ada...

terubat kerinduan sekejap....

40 comments:

  1. Assalamualaikum kak mia, menggamit kenangan lama gula-gula getah ni. hehehe dah jarang jumpa dah ~~~

    ReplyDelete
  2. ehhh yakan..dah lama tak nampak chew gum nie kan

    ReplyDelete
  3. Ada jual lagi chew gum macam ni..ingatkan dah tak ada..

    ReplyDelete
  4. paling suka makan benda nie masa kecil2 dlu kak

    ReplyDelete
  5. Hehe lama xnmpak..lg satu yg ada stiker air tu haha pelekat kat tgn

    ReplyDelete
  6. farah suka warna oren kak mia... favourite ni masa kecik2....

    ReplyDelete
  7. kak miaaa..lama dah tak makan chewing gum ni.. nostalgia sungguh!

    HYPOGLYCEMIA : JANGAN PANDANG ENTENG

    ReplyDelete
  8. a'ah lah..gula² getah keras ni pernah makan dulu

    ReplyDelete
  9. dulu2 pon suka kunyah bubble gum ni..dulu harga 10 sen je sekarang xtau lah..huhu

    ReplyDelete
  10. sally suka yg gula-gula hantu tu...bila makan lidah bertukar kaler..hikhik ^_^

    ReplyDelete
  11. Wah bestnya nak jugak...buble gum retro nie. Old skoll.

    ReplyDelete
  12. Zaman sekolah dulu suka makan buble gum ni ;D hee

    ReplyDelete
  13. ni gula-gula getah buat hilang ngantuk yang paling murah.. lagi 1 gula-gula udang.. suka makan plastik dia.. nyummmy

    ReplyDelete
  14. sedap tu.. dah lama juga aiza tak mengunyahnya..

    ReplyDelete
  15. eh, ade lg ghupernya yeee..dah lama x jumpa..hehehe..

    ReplyDelete
  16. rasanyer mmg susah dh nak cari bubble gam tue.
    kalau ada pun dah yg xpired.
    shark kureng skit buble gam ni sbb manis :)

    ReplyDelete
  17. gula-gula getah yang glamer masa tu yang ini dengan yang hitam putih tu, kat pembungkus ada gambar...basahkan, pastu bole lekat kat tangan...kononya ada tatoo la tu...hihihi

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum mia...yer la lama x jumpa gula2 getah mcm ni...:)

    ReplyDelete
  19. ada lagi ya kak.. dah lama tak jumpa cekelat getah nie.. ^_^

    ReplyDelete
  20. Chewing gum ni popular d kalangan kanak2 dulu.. skang mmg jarang nmpk..

    ReplyDelete
  21. cokelat ni oldskool betul. dari zaman aku lagi.

    ReplyDelete
  22. ada lg ek chewing gum ni..ingatkan xde dah..

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum dan salam singgah sini Kak Mia..kat tempat Diana selalu nmpak sebab jiran sebelah rumah ada jual...kadang Diana pun beli...heheh..

    ReplyDelete
  24. zaman skolah rendah suka sangat makan ni kak

    ReplyDelete
  25. Ada lagi chewing gum cam ni..? saya zaman sekolah rendah ada dok makan... huish.. lama nya... brand tak ingat la... sama brand ker?

    ReplyDelete
  26. eish!
    fobia ngn chewing gum ni
    lg 1 dlm kotak ad 3 ketul jgk
    MG makan smpai sakit perut few days
    langsung xmkan chewing sampai skank :D
    fobia fobia
    sbb bnde ni manis sgt dlu kan
    skali makan byk sbb sedap manis dia tu
    hamek kau ..sakit perut nangis2 ..hehe
    budak lg mse tu dajah 3 kot

    ReplyDelete
  27. memang nostalgia sgt tau.....dulu balik sekolah mesti beli..hehehehe

    ReplyDelete
  28. masa zaman sekolah dulu je makan benda alah ni...

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.