Should I... Or Shouldn't I

Tuesday, March 25, 2014

Should I... Or Shouldn't I


Today, I got email from OUM (Open University Malaysia) regarding posgraduate degree intake. Hmmm... still considering..


Really interested to enroll Master in Information Technology. Crying inside my heart. But.. as you can see here, I'm engaged with work, family and blog commitments. The most crucial parts are financial and time management.




Study while working is not easy. I've been through hard times before during 4 years of study at OUM to complete my degree. For master level, need to sacrifice my another 2 years. Thinking truly, madly, deeply. Should I... or shouldn't I...

for the sake of my future... need to think wisely...

31 comments:

  1. should...or shouldn't...
    Kak mia, all i can say is yes. Think really really really wisely. It's your choice.
    :) <3
    may allah ease everything for you and choose brilliantly :D <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks qilah... thanks doakan kak mia... luv u..

      Delete
  2. Terserah dekat kak mia, fikir elok2 ok :) Taufiq sentiasa support akak

    ReplyDelete
  3. Sebaik-baiknya Solat Sunat Istikharah mintak petunjuk dan jawapan dari Allah S.W.T. Gunakan mata hati sebaik-baik mungkin. U can do it...chaiyok..chaiyok. Belajar selagi mampu sepanjang hayat. For sure family will 100% support u. Good Luck !!!

    ReplyDelete
  4. buat pilihan yang trbaik kak... istikarah.. inshaa Allah akan btemu jwapn y sesuai..
    http://cercitertashaqisha.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. semua keputusan trletak d tangan akak..fikir sedalam2nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih lya... masih dalam pertimbangan lagi ni...

      Delete
  6. fikirkan yg terbaik kak.. rasenya lebih banyak kebaikannya..untuk jangka masa panjang, kerjaya, taraf hidup dan banyak lagi.. tapi itu terpulang pd akak, buatlah sembahyang istikharah untuk mintak petunjuk dariNya.. insyallah, kami semua akan terus support akak walau apa keputusan akak nnt.. :-)

    ReplyDelete
  7. insyaallah, ramai kata yg susah..eca sendiri tak terangkat pada mulanya..yela dulu degree fulltime, skrg parttime...sometimes curi masa tuk siapkan assignment so on...untungnya kelas cuma sebulan sekali without "MODUL"..nota pun belas kasihan lecturer..mmg kena gali sendiri...then, kena lak assignment due date + kerja berlambak..hahaha!..tapi da masuk sem 2 ne, alhamdulillah, xsangat terkejar, belajar dari kesilapan sem 1....klu pasal fees, rasanya kak mia tak perlu risau...kita ada mybrain15 (mymaster)....its cover our fees, insyaallah.IT lagi la digalakkan...kak mia baca kat blog eca ye : http://mymaster.ecadwinkyasha.com/2014/02/biasiswa-mymaster-mybrain15.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh... bestnya eca... untunglah dah sambung master. kak mia dah terjah entri tu tapi nampak gayanya macam tak layak sebab kak mia penjawat awam... huhuhu

      Delete
  8. Buat pilihan yang baik dan ada manfaat yg baik..

    ReplyDelete
  9. should n solat sunat istikharah dlu..:)

    ReplyDelete
  10. u can do it sis.
    istikharah and may Allah ease everything :)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum mia...jika masih boleh apa salahnya tapi terpulang n buat pilihan yg terbaik...:)

    ReplyDelete
  12. fikir masak2 sis mia.. dan buat lah pilihan, insyallah, baik ntuk diri dan jg family .. =)

    ReplyDelete
  13. moga membuat piliahn yang terbaik kak mia :)

    ReplyDelete
  14. smoga dipermudahkan urusan kak mia dlm membuat pilihan yg terbaik ^^

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.