Sempat Bergambar Depan Sekolah Lama

Tuesday, September 16, 2014

Sempat Bergambar Depan Sekolah Lama


Lepas selesai makan chapati, kami sekeluarga siap-siap nak balik kampung Mia di Batu Pahat. Kerja sekolah Sofea (13 helai) dah siap maka boleh lah balik kampung. Dah janji dengan dia, kalau siap baru boleh balik kampung.

Tadi petang sempat jalan-jalan kat bandar Batu Pahat. Kebetulan lalu depan sekolah lama Mia, SM (P) Temenggong Ibrahim dengan nama glamernya TIGS, terus berhenti dan ambil gambar dengan Sofea.




Mia sekolah di sini dulu. Dari tingkatan 1 hingga 5. Banyak kenangan kat sini. Rindu saat belajar masa itu.

Balik Johor Bahru malam ini juga. Cuma hantar Sofea. Nak manja-manja dengan Atuk dan Nenek dia musim cuti sekolah ni. Hari Sabtu nanti baru ambil dia balik.

suka tengok gelagat Sofea..

20 comments:

  1. whoaa . kita orientasi f6 kat tigs . sekolah tu da banyak yang berubah ;)

    ReplyDelete
  2. zaman persekolahan la zaman paling best kan. hehe

    ReplyDelete
  3. Nostalgianya...
    Akak terkenang sekolah rendah akak yang lama...
    sekarang dah jadi dataran kat seremban..;-(

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum mia...mmg terbaik la...kenangan zaman sekolah dulu kn...:)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum dan salam singgah pagi Kak Mia...comelnya Sofea....best kalau dapat jln2 ke sekolah..terus teringat zaman2 sekolah kan Kak Mia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam diana.... haah kan.. kenangan lama teringat kembali..

      Delete
  6. assalam mia, akak penah tinggal di BP dan sekolah kat sek.men jalan kolam air, sebelah TIGS tu, sepupu akak sekolah kat TIGS, sekolah tu glamer kan..:)

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.