image 10 Tips Kewangan Anak Muda - Mia Liana

Sunday, 11 March 2018

# Community # Tips

10 Tips Kewangan Anak Muda



Bagus sangat tips ni. Mia kongsikan kat sini untuk tatapan pengunjung sekalian. Betapa pentingnya ilmu dan kemahiran mengurus kewangan dengan bijak supaya tidak susah di kemudian hari dan juga tidak menyusahkan orang lain.

Jom tengok tips kewangan...


1. Pekerjaan yang stabil

2. Elak hutang tidak perlu

3. Ambil takaful sebagai perlindungan

4. Simpanan kecemasan 3 - 6 bulan gaji

5. Harga kereta tak lebih gaji tahunan

6. Elakkan daripada menjadi penjamin

7. Rekod kredit yang baik: CCRIS & CTOS

8. Hobi yang tidak mahal

9. Ilmu melabur elak melebur

10. Beli rumah secepat mungkin

[sumber gambar : FB Harith Faisal]


** bukan setakat untuk yang muda saja... yang tak berapa nak muda ni pun boleh juga... 


8 comments:

  1. nombor 10 tu jer yang masih tak dapat nak penuhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita.. sebab ada komitmen kan...

      Delete
  2. No 8 ! Hobi tidak mahal..hehee~
    Menjadi blogger...cuma kena mahal dengan ilmu, banyak membaca dan banyak share je..hehehe

    ReplyDelete
  3. thanks for sharing !

    tgh bljr utk saving :D

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. memang betul tu... tapi kena cuba buat juga.. hati mahu cekal...

      Delete