image 5 Perkara Yang Kita Mahukan - Mia Liana

Thursday, 1 July 2010

# Tips

5 Perkara Yang Kita Mahukan

Lima perkara semua kita mahukannya dan kita berusaha untuk mendapatkannya :

1: wajah yang cantik
2: duit yang banyak
3: kesihatan yang baik
4: anak-anak yang cerdik dan berjaya macam kita
5: tidur yang nyenyak tanpa ganguan

Senang sahaja untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.

Kata Nabi Muhammad S.A.W.

siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya

dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat

dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan

dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak-anak yg bermanfaat

dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak

20 comments:

  1. Info yg bagus...tp xsempat sgt online skrg..keep in touch pn..:-)

    ReplyDelete
  2. thanks kak ingatkan. selalu bace dan dengar. tapi senang sgt nak lupe. huhu. info camni ulang seratus kali pun xpe (^_^)

    ReplyDelete
  3. btol tu..jika kita dekat pada ALLAH S.W.T..bukan stakat 5 kita dpt..tp byk lg..sgala2nya dr ALLAH..

    ReplyDelete
  4. owhhhh dgn solat ja blh lengkp semua :D
    kebesaran Allah kan :D
    kita x tau :D

    ReplyDelete
  5. infO yg sgt b'gune..
    thanxx 4 sharing~
    sbijiks p'kOngsian pintar..huhu

    ReplyDelete
  6. wahh... info bgune...Thanx 4 sharing gak.. :)

    ReplyDelete
  7. t kasih... :)
    moga bertambah pahala & beroleh keberkatan hidup

    ReplyDelete
  8. t kasih... :)
    moga bertambah pahala & beroleh keberkatan hidup

    ReplyDelete
  9. thanks for sharing..

    bab isya' tu, sbb terlebih nyenyak la terlepas biasanye. huhu. mungkin sbb subuh terlalu awal disini.

    ReplyDelete
  10. yer..yer..solat itu adalah pelengkap segalanya..

    ReplyDelete
  11. Nice Info....like...kadang2 kita ni lupe kalau tak saling ingat- mengingati

    ReplyDelete
  12. terima kasih artikelnya. ditunggu koment baliknya, ok, thanks

    ReplyDelete
  13. solat tu tiang agama.. kalo solat xjaga maka runtuhlah akhlak..
    mcm tu jgk dlm kehidupan seharian..
    smoga info ni mberikan kekuatan utk kita sama2 rajin dan khusyuk utk solat...

    ReplyDelete
  14. jom share pendapat http://hayworlds.blogspot.com/2010/07/bahasa-budaya-kita.html

    ReplyDelete
  15. salam,
    ertinya solat bukan sekadar soal ketuhanan dan akhirat. malah untuk hal-hal keduniaan juga.
    untuk awet muda pun boleh kan..haha

    terima kasih info yang bernilai.

    ReplyDelete
  16. nice info...walaupun pernah dengar info ni tp bagus juga kalu sering diingatkan....

    ReplyDelete
  17. timbul keinsafan dalam diri :(
    moga-mogakita sama jaga solat kita ye kak

    ReplyDelete