Dilema Pagi Ahad

Sunday, November 10, 2013

Dilema Pagi Ahad



Dilema ohhh dilema. Ahad, hari tak kerja. Hari untuk menguruskan hal rumahtangga. Baju semalam belum lagi kering. Semalam hujan. Hari ini, awal-awal pagi lagi dah hujan. Sekarang macam mendung nak hujan.

Projek cuci baju tetap diteruskan hari ini walaupun tahu baju payah nak kering. Matahari macam segan sedikit. 

Terfikir... alangkah bestnya kalau ada mesin yang boleh keringkan baju terus.. tak perlu nak sidai.. berangan sekejap..

hujan itu pembawa rahmat...



31 comments:

  1. kena beli mesin pengering pakaian lepas ni kak mia.. cuci boleh terus pakai..

    ReplyDelete
  2. betul tu kalau ada mesin pengering kan senang..hehe

    ReplyDelete
  3. musim sekarang tk menentu ni, memang bermasalah nak sidai baju...sini baru je lepas hujan kak mia...matahari segan je ni nak kuar...dalam rumah la sidainya..huhuh

    ReplyDelete
  4. sbr ya kak mia..t usahakn dptkn tu mesin :-D

    ReplyDelete
  5. Samalah kita...huhu baju bersidai belum kering lagi dah datang sebesen nak tunggu turn dijemur...hehe Happy sunday!

    ReplyDelete
  6. sy guna mesin pengering mia... klu nak harap matahari mmg tak keluar la.. huhu... byk seminggu punya basuhan...

    ReplyDelete
  7. sabar sajalah kita ni kak mia..alhamdulillah hujan itu rahmat..ia juga satu ujian sebenarnya..bersabar dan bertabahlah wahai sekeping hati yang mudah robek..

    ReplyDelete
  8. Sya sidai atas meja ke kak mia..ngee.hehe

    ReplyDelete
  9. Mmg bagus klu ada mesin pengering terus spt di negara2 musim sejuk tu.. tp disini mmg susah nk cari & harga nia pun mcm x berbaloi je rasanya.. sidai jelah dlm bilik sambil membuka kipas.. sy buat mcm tu je hehe.. Salam Ahad.. :)

    ReplyDelete
  10. hahaha..nak mesin yg bleh kering terus pak..mungkin orang jepun xsempat nak fikir lagi kot nak buat mesin basuh macam tu

    ReplyDelete
  11. jawapnye kena beli mesin pengering lah jawabnye

    ReplyDelete
  12. memang ada mesin yg keringkan baju terus, tp mahal..hehehe

    ReplyDelete
  13. Kena cipta mesin tak perlu basuh kain. hehe

    Jom dengar!
    http://pemudattbc.blogspot.com/2013/11/ustaz-fitri-abdullah-kisah-benar-bekas.html

    ReplyDelete
  14. Senang la keja kalau ada mesin yg macam tu kak.. Hahaha

    ReplyDelete
  15. masalah utama skrg ni kak.. cuaca mendung semacam...

    ReplyDelete
  16. kat tempat sy ni kak musim kering lah pulak.. panas je.. huhu

    ReplyDelete
  17. mungkin ada suatu masa nanti alat pembasuh dan pengering

    ReplyDelete
  18. kat Melaka awal pagi dalam jam 1 hingga ke subuh setiap hari hujan.....

    ReplyDelete
  19. dugaan suri rumah, dan orang bujang.. hehhe

    ReplyDelete

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.