image Cara Masak Otak Dan Mata Lembu - Mia Liana

Tuesday, September 20, 2016

# Dari Dapur Mia

Cara Masak Otak Dan Mata Lembu


Macam ni lah caranya nak masak otak dan mata lembu. Tidak boleh dimasukkan terus ke dalam kuah sup. Kena dibungkus dengan kain, kalau tak berterabur dan hancur nanti. Guna kain tudung bawal hitam. Tapi dah dicuci bersih terlebih dahulu.






Merasa jugalah otak lembu. Rasa lemak-lemak sikit macam otak ayam. Cuma ni besar. Lokasi dapur di rumah keluarga Mia di kampung.

Jemput tengok otak dan mata lembu sebelum dimasak di SINI.

tak berani nak makan mata lembu...


Sedang berlangsung sekarang :
Klik SINI untuk join

14 comments:

  1. alahai..tak sanggupnya nak makan bahagian2 tu

    ReplyDelete
  2. Habis tu macam mana nak keluarkan mata dan otak dia tu Mia?
    Kena cungkil ke mata dia? Huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa melapah kepala lembu tu kaka zakie. Nak keluarkan otak kena pecahkan tempurung kepala dengan kapak. Matanya memang dicungkil.

      Delete
  3. waaaaa!! memang tak makan la saya..sebab saya cuma makan daging sahaja. part lain memang tak sentuh..

    www.ceritaejoy.com

    ReplyDelete
  4. tak pernah cuba otak dan mata haiwan ni termasuk mata ikan

    ReplyDelete
  5. tak pernah tengok pun otak lembu mkn pun tak

    ReplyDelete
  6. pernah try dulu..sedap jugak otak lembu ni

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mia...wah x pernah try lg...:)

    ReplyDelete